آفتاب
در نشست خحبری مشترک با ظریف

وزیر خارجه قطر: بحران سوریه باید با راه‌حل سیاسی حل شود

وزیر خارجه قطر: بحران سوریه باید با راه‌حل سیاسی حل شود

وزیر خارجه قطر گفت که در رایزنی‌هایش در تهران توافق شد کمیته فنی عملی برای مشخص کردن و تسریع روند مسائل دو جانبه تشکیل شود و احداث منطقه آزاد برای خدمت دو کشور در دو کرانه خلیج‌فارس در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خالد العطیه که برای دیدار با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است پس از پایان رایزنی‌هایش با ظریف، عصر چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بیان این که مذاکراتش مفید بوده و بر سر بعضی مسائل با ایران به توافق رسیده است، گفت: امیدواریم این گفت‌وگوها ادامه پیدا کند تا همواره درک درستی از دیدگا‌ه‌های دو کشور داشته باشیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره رویکرد دولت قطر در قبال سوریه و موضع‌اش در رابطه با اقدامات خشونت‌آمیز از جمله پخش تصاویری در زمینه آدم‌خواری از سوی مخالفان در سوریه گفت: انتظار داشتم درباره موارد توافق با برادران ایرانی صحبت شود و نه درباره تنها مورد اختلاف. شاید این موضوع تنها مورد اختلاف با برادران ایرانی است. به رغم وجود تمام دیدگاه‌های مشترک ما آن‌ها را شورشی نمی‌دانیم بلکه آن‌ها انقلابی‌اند ملتی که برای درخواست حقوق خود آمد و با گلوله و آتش مواجه شد.

وزیر خارجه قطر هم‌چنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره این که آیا در رابطه با سوریه موضع دو کشور در جا می‌زند؟ موارد اختلاف چیست؟ پاسخ داد: هرگز این بدان آن معنا نیست که اگر اختلاف دیدگاه داشته باشیم این مساله بین دو کشور بررسی نشود. همه درباره این موضوع اتفاق نظر دارند که بحران سوریه باید با راه حل سیاسی حل شود و بدون تردید راه‌حل مسالمت‌آمیز مراحل مختلف را طی کرده است و همه اتفاق نظر دارند که باید راه‌حل در سوریه سیاسی باشد.

انتهای پیام

کد N149935

وبگردی