آفتاب

تاکید وزیران خارجه ایران و عراق بر ارتقای همکاری های دوجانبه

تاکید وزیران خارجه ایران و عراق بر ارتقای همکاری های دوجانبه

تهران-ایرنا- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار امروز (چهارشنبه) با هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق بر اهمیت روابط دو کشور همسایه و ضرورت ارتقاء همکاری ها و مناسبات در حوزه های مختلف تأکید کرد .

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در این دیدار با ابراز امیدواری برای موفقیت دولت عراق در برقراری امنیت پایدار در این کشور بویژه فراهم شدن مقدمات برگزاری انتخابات موفق با حضور همه گروهها و طوایف عراقی و با مشارکت همه دیدگاه ها در عراق ، همانگونه که در حال حاضر در این کشور شکل گرفته است ، تلاش های دولت عراق در زمینه مبارزه قاطع با تروریسم و افراط گرایی را ستود .

همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف از جمله همکاری های اقتصادی و تجاری و بویژه تلاش مشترک دو کشور درخصوص موضوعات زیست محیطی و مشکلات مربوط به ریزگردها به عنوان موضوعی حیاتی برای دو طرف و همکاری های کنسولی فیمابین از دیگر مباحث مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه کشورمان بود .

همچنین هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق در این دیدار روابط گسترده دو کشور در حوزه های مختلف را با اهمیت خواند و بر ضرورت ارتقاء همکاری ها بویژه درحوزه موضوعات مربوط به محیط زیست و همچنین همکاری های کنسولی تاکید کرد.

سیام(1)**2021**1449
کد N149855

وبگردی