آفتاب

وزیر خارجه قطر: راه حل بحران سوریه سیاسی و مسالمت آمیز است

وزیر خارجه قطر: راه حل بحران سوریه سیاسی و مسالمت آمیز است

تهران-ایرنا-وزیر خارجه قطر گفت: بحران سوریه با راه حل سیاسی و مسالمت آمیز امکان پذیر است و برای رسیدن به این نقطه باید مراحل مختلفی طی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا «خالد بن محمد العطیه»

عصر چهارشنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و پس از آن در نشست خبری مشترک شرکت کرد.

وی در این نشست خبری که با حضور ظریف برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره حمایت های این کشور از مخالفان دولت سوریه اظهارداشت: این موضوع از موارد مورد اختلاف ما با ایران است.

وزیر خارجه قطر تصریح کرد: ما بر خلاف برادران ایرانی، مخالفان دولت سوریه را شورشی نمی دانیم از نظر ما آنها انقلابیونی هستند که برای درخواست حقوق خود خارج شدند اما با گلوله روبرو شدند و ما آنها را مثل شما نمی بینیم.

العطیه همچنین گفت: البته باید تاکید کنم که بحران سوریه با راه حل سیاسی و مسالمت آمیز امکان پذیر است و برای رسیدن به این نقطه باید مراحل مختلفی حل شود.

وی همچنین درباره مذاکرات امروز خود با وزیر امور خارجه ایران یادآور شد: این دیدار برای رایزنی و گفت و گو برای روابط دوجانبه بین دو کشور برگزار شد و ادامه رایزنی ها را مفید می دانیم.

وزیر خارجه قطر با بیان این که مسایلی بین ما هست که باید بر سر آنها به توافق برسیم، اظهارداشت: حل این مسایل به ما کمک می کند تا به راه حل های مشخص تر در زمینه مباحث مشترک همانند احداث منطقه آزاد تجاری دو کشور توافق کنیم.

العطیه ادامه داد: این موضوع می تواند فرصتی برای دو کشور باشد تا در دو کرانه خلیج فارس با هم همکاری داشته باشیم.

وی، تبادل نظر درباره مسایل منطقه ای و رسیدن به درک درست از نظرات طرفین را از دیگر موارد گفت و گوهای دو جانبه امروز خود با ظریف ذکر کرد.

خالدبن محمد العطیه وزیر امور خارجه قطر به منظور دیدار و گفت وگو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و دیگر مقامات جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز وارد تهران شد و مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان قرار گرفت.

سیام(3)**9173**2021**1336
کد N149853

وبگردی