آفتاب

عربستان خواستار حمایت رژیم صهیونیستی از تروریست های سوریه شد

عربستان خواستار حمایت رژیم صهیونیستی از تروریست های سوریه شد

تهران-ایرنا- روزنامه فلسطینیˈالمنارˈروز چهارشنبه نوشت: مقامات عربستان سعودی خواستار حمایت هر چه بیشتر اطلاعاتی و لجستیکی رژیم صهیونیستی از دسته های تروریستی در سوریه شد.

برخی منابع آگاه به روزنامه المنار گفتند:ˈمحمد بن نایفˈ وزیر کشور عربستان به هنگام حضور درآمریکا در چارچوب هماهنگی پیشرفته در زمینه مسائل امنیتی میان واشنگتن و تل آویو، با شماری از مقامات بلند پایه امنیتی اسراییل دیدار کرده است.

این منابع افزودند: این مقام عالی رتبه سعودی با مقامات امنیتی اسراییل درباره کمک های اطلاعاتی و لجستکی که تل آویو در اختیار دسته های ترویستی درسوریه می گذارد، گفتگو کرد و خواستار حمایت هر چه بیشتر این رژیم از این دسته ها شد.

وی همچنین در این دیدارها، از مقامات اسراییلی خواست تا در حمله برنامه ریزی شده از جنوب این کشور به دمشق، مشارکت گسترده تری داشته باشند.

این منابع خاطرنشان کردند: محمد بن نایف که رهبری جریانی از شاهزادگان سعودی را به عهده دارد، در دیدار با هیات اسراییلی در واشنگین، بر تمایل عربستان برای تقویت هر چه بیشتر روابط تل آویو و ریاض تاکید و تصریح کرد: تقویت این روابط به نفع دو کشور است.

بر اساس اظهارات این منابع، وزیر کشور عربستان متعهد شد که روابط میان عربستان و اسراییل بزودی عادی شود.

این منابع همچنین تصریح کردند:محمدبن نایف یکی ازدوستان فعال سازمان اطلاعات آمریکا به شمار می رود و همکاری و روابط نزدیکی با این سازمان دارد.

مترجمام**9329**1856
کد N149826

وبگردی