آفتاب

روسیه از واکنش مثبت سوریه به قطعنامه شورای امنیت استقبال کرد

روسیه از واکنش مثبت سوریه به قطعنامه شورای امنیت استقبال کرد

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای از واکنش مثبت دولت سوریه به قطعنامه 2139 شورای امنیت درباره وضعیت انسانی این کشور استقبال کرد.

به گزارش ایرنا در بیانیه وزارت خارجه روسیه با اشاره به بیانیه وزارت خارجه سوریه با مضمون تاکید این کشور بر همکاری با ساختارهای سازمان ملل برای اجرای قطعنامه 2139 به منظور بهبودی وضع انسانی در سوریه آمده است: در این زمینه پیشرفت هایی به چشم می خورد.

15 عضو شورای امنیت روز شنبه به پیش نویس قطعنامه ای که توسط اردن، لوکزامبورگ و استرالیا سه کشور عضو غیردایم شورای امنیت درباره مسایل انسانی سوریه تهیه شده بود، رای موافق دادند.

این قطعنامه خواستار ارسال کمک های فوری به مناطق جنگ زده سوریه و پایان بمباران مناطق مسکونی شده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: برقراری آتش بس با معارضان در مناطق مختلف سوریه ادامه دارد و این امر فرصت بهبودی وضعیت انسانی در این کشور را فراهم آورده است.

روسیه در این بیانیه از جمله به برقراری آتش بس در مناطق زبدانی، مدایی، برزه و اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک و منطقه قوته شرقی در حومه دمشق اشاره کرده است.

در بیانیه آمده است: هدف اصلی در حال حاضر استفاده کامل از امکانات قطعنامه 2139 و تامین شرایط زندگی مردم سوریه و کاهش مشکلات آنها است. تمام طرف های سوری برای دستیابی به این هدف باید به همین منوال رفتار کنند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود بر موضع مسکو در مساله سوریه تاکید کرده و گفته است: برای بهبودی وضعیت انسانی در سوریه باید خشونت ها را در این کشور متوقف و شرایط برای تشریک مساعی برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی را فراهم کرد.

این بیانیه می افزاید: به عقیده ما تنها از راه های سیاسی و دیپلماتیک و گفت وگوهای سوری در دور جدید مذاکرات در ژنو می توان به این هدف دست یافت.

در پایان بیانیه آمده است: در این رابطه قرار است در جریان دیدارهای آتی با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و اخضر ابراهیمی نماینده وی در سوریه برای دستیابی به این هدف و ازسرگیری مذاکرات سوری تلاش شود.

اروپام/2242**518** 1337
کد N149376

وبگردی