آفتاب

نماینده سلسله و دلفان درمورد حضور معاونان پارلمانی وزارتخانه ها در مجلس تذکر داد

نماینده سلسله و دلفان درمورد حضور معاونان پارلمانی وزارتخانه ها در مجلس تذکر داد

تهران- ایرنا- حجت الله خدایی سوری نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی به رییس جمهوری درمورد عدم حضور مستمر معاونان پارلمانی وزارتخانه ها در مجلس تذکر کتبی داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، ضرغام صادقی عضو هیات رییسه تذکر کتبی نمایندگان به مسوولان اجرایی کشور را پیش از پایان جلسه علنی روز چهار شنبه مجلس قرائت کرد.

براین اساس، قاسم جعفری نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه به رییس جمهوری و وزیر کشور درمورد تمهیدات لازم ستاد بحران در جهت جبران ضایعات و خسارات ناشی از کاهش نزولات جوی در استان خراسان شمالی بویژه مساله تامین آب شرب و بهداشت روستاییان تذکر کتبی دادند.

حجت اله درویش پور نماینده ایذه و باغملک نیز در تذکری کتبی به رییس جمهوری خواستار دستور رسیدگی به حل مشکلات عشایر بویژه عشایر استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری شد.

قاسم احمدی لاشکی، شریعت نژاد، نیاز آذری، سید رمضان شجاعی کیاسری، مقداد نجف نژاد، عبدالوحید فیاضی، سید هادی حسینی، احمد علی مقیمی و محمد دامادی نمایندگان نوشهر، تنکابن، بابل، ساری، بابلسر، نور، قائم شهر، بهشهر و ساری نیز به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درمورد لغو مصوبه الحاق بخشی از موزه شرق مازندران به استان گلستان

تذکر کتبی دادند.

همچنین جعفری نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر کتبی داد.

در این تذکر کتبی آمده است: سایت رسمی دولت یعنی ایرنا در ششم اسفند 92 تیتری موهن با القای این معنا که نماینده مجلس بابت کاهش نزولات جوی به رییس جمهوری تذکر داده، درج کرده است که خلاف واقع و افترا است.

جعفری نماینده بجنورد روز گذشته در تذکری آیین نامه ای، کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی را به رییس جمهوری یادآور شد و گفت: دست های پنهان در استان خراسان شمالی برای ایجاد سدهای جدید مشغول به کار هستند تا آب های جاری به اراضی کشاورزی نرسد.

جعفر قادری نماینده شیراز نیز به وزیر نیرو درمورد تسریع در پرداخت مطالبات نیروگاه های برق آلترونتیو بابت برق تحویلی تذکر داد.

علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان نیز در تذکر کتبی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درمورد علت رها شدن هتل آبگرم محلات و پروژه های مربوط به سازمان بازنشستگی در آبگرم محلات و علت نیمه کار رها شدن خانه مهر محلات و اردگاه بهزیستی محلات سوال کرد.

وی همچنین به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در علت عدم سرویس دهی مناسب بهداشت و درمان شهرستان های محلات و دلیجان به علت عدم وجود پزشک تذکر کتبی داد.

وی به وزیر راه و شهرسازی نیز درمورد علت نیمه کاره رها شدن باند دوم جاده نراق - دلیجان و نیز جاده وسط باقر آباد - محلات تذکر کتبی داد.

همچنین نماینده محلات در مجلس به علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش درمورد علت عدم پرداخت حقوق اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی که بیش از چهار ماه با تاخیر روبرو است،تذکر کتبی داد.

سلیمی به رحمانی فضلی وزیر کشور نیز تذکر کتبی داد که علت افزایش سرقت احشام و سایر انواع سرقت در حوزه انتخابیه محلات چیست؟

مشهدی عباسی نماینده دماوند و فیروزکوه به وزیر جهاد کشاورزی درمورد برخورد نامناسب مدیران جهاد این استان و ایجاد فضای امنیتی در شهرستان دماوند بوِیره منطقه آبسرد که موجب نگرانی مردم شده است، تذکر داد.

موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد نیز به وزیر راه و شهر سازی درمورد اجرای اصل 48 قانون اساسی و توسعه متوازن استان ها و رساندن استان خراسان شمالی به میانگین کشوری در راه روستایی و مقدار پرواز های هوایی و اتمام فرودگاه بجنورد تذکر کتبی داد.

وی همچنین به وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای اصل 48 قانون اساسی و توسعه متوازن و رساندن استان ها در همه امکانات عمرانی، تربیت بدنی، شهرسازی، مقاوم سازی تجهیزات، آزمایشگاه و کارگاه ها به میانگین کشوری تذکر کتبی داد.

همچنین این نماینده مجلس درمورد هزینه صحیح اعتبارات سالانه و توزیع صحیح بین استان ها و پرداخت مطالبات آموزش و پرورش استان و پرهیز از اقدامات موردی و منطقه ای و اجرای اصل 48 قانون اساسی به وزیر آموزش و پرورش تذکر کتبی داد.

یعقوب جدگال نماینده چابهار نیز به محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر کتبی درمورد علت عدم پرداخت عیدی و حق الزحمه کارکنان و کارگران کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر داد.

همچنین منظری توکلی نماینده بافت به وزیر نیرو درمورد حل مشکل و جلوگیری از بحران مربوط به آب شرب شهرهای بافت ورزنجان و بابل و تصفیه خانه سد بافت تذکر کتبی داد.

وی به وزیر نفت نیز درمورد گازرسانی به شهرستان هنزا و ازویه و روستاهای سه شهرستان تذکر داد.

این نماینده مجلس به وزیر راه و شهرسازی نیز تذکر کتبی درمورد تکمیل باند دوم به باند کرمان - تهران و باند دوم بافت هرزویه و حاجی آباد داد.

تذکر ابراهیم کارخانه ای نماینده مردم همدان به وزیر جهاد کشاورزی درمورد ضرورت برنامه ریزی اساسی برای اجرای نقشه جامع کشاورزی به عنوان محور اصلی توسعه کشاورزی در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی است.

فیروزی نماینده نطنز و قمصر به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره لزوم تسریع در پرداخت کارانه پزشکان بیمارستان های نطنز و بادروی تذکر کتبی داد.

چاردلی نماینده ملایر نیز به وزیر کشور درتذکر کتبی درمورد علت عدم اجرای تقسیمات کشوری در تبدیل روستاهای بالای 3 هزار و 500نفر به شهر چیست؟ سوال کرد.

ابراهیم آقا محمدی نماینده خرم آباد نیز به وزیر آموزش و پرورش درباره ضعف مدیریت مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان و حذب نیروهای ولایی و ارزشی ایثارگر و خانواده معظم شهدا توسط وی تذکر داد.

آقا محمدی همچنین به وزیر کشور تذکر کتبی داد.

در این تذکر آمده است: تصرف سازماندهی شده ادارات و سازمان های استان توسط افراد یک شخص خاص که باعث اهانت و نگرانی مردم مرکز استان و سایر شهرهای این استان شده است.

درویش پور نماینده ایذه و باغملک به وزیر راه و شهرسازی نیز در تذکر کتبی خواستار دستور رسیدگی جدی به توسعه راه های روستاهای این حوزه انتخابیه بویژه جاده کاله به بازوف شد.

وی در تذکر کتبی به وزیر آموزش و پرورش خواستار دستور جذب معلمین پیش دبستانی و شرکتی براساس مصوبه قبلی مجلس شورای اسلامی شد.

همچنین حسینی نماینده جویبار و سواد کوه در مجلس در تذکر کتبی به وزیر کشور، دلیل ناامنی در استان مازندران را جویا شد و تاکید کرد در طول سه ماه گذشته چندین مورد زورگویی و سرقت مسلحانه در شهرستان شهید پرور جویبار انجام شده است.

جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس نیز به وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت درمورد تسریع در انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه تذکر کتبی داد.

همچنین قادری و صادقی نمایندگان شیراز در تذکر کتبی به وزیر راه و شهرسازی خواستار برگرداندن تعداد پروازهای حذف شده به مقصد شیراز شدند.

سیام.1336
کد N149308

وبگردی