آفتاب

بازدید هیئت عمانی از پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای

بازدید هیئت عمانی از پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای

مسئولین دانشگاه سلطان قابوس عمان از پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رییس دانشگاه سلطان قابوس و هیات همراه روز سه‌شنبه به منظور بررسی امکان گشودن باب همکاری‌های علمی بین دو مرکز علمی‌، پژوهشی در پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان حضور یافتند و از سوی بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان و معاون روابط راهبردی و امور مجلس و همچنین محمد‌قنادی، رییس پژوهشگاه و هیات همراه مورد استقبال قرار گرفتند.

در ابتدای این دیدار سخنگوی سازمان انرژی اتمی در سخنانی به روابط حسنه بین دوکشور اشاره نمود و به بیان امکان رشد مناسبات بین دو مرکز در راستای روابط تاریخی فی­مابین دوکشور پرداخت.

رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و هیئت میزبان نیز در بخش دیگری از دیدار خلاصه­ای از توانمندی‌های پژوهشگاه را برای گروه عمانی ارائه و پژوهشکده­های مختلف آن را معرفی نمودند.

دکتر علی البیمانی رییس دانشگاه سلطان قابوس ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار، خواستار گسترش مناسبات علمی بین دو مرکز و اعزام دانشجو به پژوهشگاه شد.

هم­ چنین دکتر منی منت فهد دختر فهد بن محمود، نخست­ وزیر و نفر دوم سلطنت عمان، و معاون همکاری­های خارجی دانشگاه تمایل خود وکشورش را جهت تبادل گروه‌های علمی بین دوکشور اعلام نمود.

سپس دکتر علی البیمانی و هیئت همراه از راکتور تحقیقاتی تهران و آزمایشگاه­های تولید رادیوداروها بازدید نمودند و از نزدیک با بخشی از توانمندی­های موجود در سازمان انرژی اتمی ایران آشنا شدند.

کد N149181

وبگردی