آفتاب

شکایت 3 میلیارد دلاری چین علیه اوکراین

شکایت 3 میلیارد دلاری چین علیه اوکراین

مسکو- ایرنا- یک مقام پارلمان اوکراین از شکایت سه میلیارد دلاری چین علیه این کشور خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی اونیان اوکراین، ˈگنادی ماسکالیا ˈ معاون کمیسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته مجلس رادا گفت: چین بخاطر عدم اجرای قرار داد سه میلیارد دلاری فروش غلات از سوی اوکراین به دادگاه داوری بین المللی لندن شکایت کرده است.

ماسکالیا اضافه کرد: چین از دولت اوکراین به خاطرعدم اجرای این قرارداد تقاضای غرامت 3 میلیارد دلاری کرده است.

این مقام پارلمانی اوکراینی افزود: چین سه میلیارد دلار به شرکت دولتی غلات و مواد غذایی اوکراین بابت خرید غلات پرداخت کرده بود و به رغم توافق موجود، شرکت اوکراینی فقط غلاتی به ارزش 153 میلیون دلار به این کشور تحویل داد.

ماسکالیا گفت: شرکت اوکراینی به جای اجرای این قرارداد با چین و با پول دریافتی از این کشور، محموله غلات به ارزش 28 میلیون دلار به اتیوپی، 14 میلیون دلار به موناکو، هفت میلیون دلار به عربستان سعودی ،24 میلیون دلار به ایران، 11 میلیون دلار به کنیا، یک و نیم میلیون دلار به فیلیپین، 62 میلیون دلار به سوییس، 3/26 میلیون دلار به مصر و 325 هزار دلار به معارضان سوری تحویل داده است.

وی با استناد به مدارک گمرکی گفت: شرکت دولتی غلات و مواد غذایی اوکراین، غلات را برای تحویل به چین خریداری کرده بود، اما به کشورهای دیگر تحویل داد.

لازم به ذکر لندن به طور سنتی محل داوری‎های تجاری بویژه برای حل و فصل اختلافات ناشی از قراردادهای حمل و نقل و بیمه است. دادگاه داوری لندن تحت نظر مشترک شهرداری مرکز پولی ـ مالی لندن، اتاق بازرگانی و نیز ˈانجمن داوران خبرهˈ اداره می‎شود.

اروپام/2242**518**1485 ** 1064
کد N149108

وبگردی