آفتاب

دیک چنی: اوباما ترجیح می‌دهد بودجه دولت را به جای ارتش به کوپن غذا اختصاص دهد

دیک چنی: اوباما ترجیح می‌دهد بودجه دولت را به جای ارتش به کوپن غذا اختصاص دهد

معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا با انتقاد شدید از کاهش بودجه بی‌سابقه پنتاگون گفت که باراک اوباما حاضر است به جای صرف هزینه برای حفظ یک ارتش قوی، بودجه دولت را برای کوپن غذا خرج کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، دیک چنی، معاون رئیس جمهوری آمریکا در دوران جورج بوش به انتقاد شدید از طرح ارائه شده توسط چاک هاگل، وزیر دفاع پرداخته و آن را "کاملا خطرناک" خواند.

وی در این خصوص گفت: هر چند من به روشنی حامی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نبودم اما این طرح کاهش بودجه پنتاگون بسیار مشکل‌آفرین است و ضربه بلندمدت بزرگی به ارتش آمریکا می‌زند.

هاگل برای توجیه این طرح خود گفته بود: جهان شاهد خشونت بیشتر است و حوادث غیرقابل پیش‌بینی هستند. برای مثال آمریکا تهدیدهای بیشتری علیه خود می‌بیند و به این دلیل ما در حال تمرکز دوباره بر چالش‌های راهبردی خود هستیم.

دیک چنی با اشاره به این اظهارات هاگل گفت: من با این سخن‌ها به این نتیجه می‌رسم که توانایی‌های ارتش باید تقویت شود نه این کاهش یابد. توسعه فناوری سایر کشور در زمینه تسلیحات پیشرفته به این معنی است که دیگر نمی‌توان برتری آمریکا در دریاها، آسمان‌ها و فضا را تضمین کرد و با کاهش بودجه به میزان زیاد، ارتش ما در آینده با مشکلات بیشتری نیز روبرو خواهد شد.

بر اساس طرح پیشنهادی هاگل، به دنبال کاهش بودجه پنتاگون، ارتش آمریکا به کوچکترین سایز خود در 74 سال گذشته خواهد رسید.

انتهای پیام

کد N148909

وبگردی