آفتاب

تاکید دولت بر لزوم توقف فعالیت های طالبان/ دادگاه پاکستان محاصره مسیر ناتو را غیر قانونی خواند

تاکید دولت بر لزوم توقف فعالیت های طالبان/ دادگاه پاکستان محاصره مسیر ناتو را غیر قانونی خواند

تاکید کابینه فدرال بر لزوم توقف فعالیت طالبان و غیر قانونی خواندن محاصره مسیر تدارکاتی ناتو در مرز افغانستان از سوی دادگاه پاکستان از جمله خبرهای مرتبط با این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، کابینه فدرال پاکستان روز گذشته از طالبان خواست تا فعالیت های تروریستی خود را بدون هیچ پیش شرطی متوقف کند.

در نشست کابینه فدرال پاکستان به ریاست نواز شریف نخست وزیر این کشور در اسلام آباد بر توقف حملات تروریستی طالبان تاکید شد.

نخست وزیر پاکستان در آغاز این نشست اعلام کرد اگرچه اسلام آباد با چالش های فراوانی روبرو است اما دولت وی مصمم به مقابله با این چالش ها است.

نواز شریف در ادامه بر اهمیت بهبود اوضاع امنیتی در پاکستان و افزایش اعتماد سرمایه گذاران خارجی در این کشور تاکید کرد.

این درخواست همزمان با بن بست مذاکرات صلح میان دولت پاکستان و نمایندگان طالبان در مذاکرات صلح است که به خاطر حمله هفته گذشته طالبان به نیروهای پاکستانی و کشته شدن 23 نیروی امنیتی به حالت تعلیق درآمده است.

در همین حال تیمی از مذاکره کنندگان دولت پاکستان گفتگوهای بیشتر با نمایندگان شبه نظامیان را تا زمان توقف حملات تروریستی رد کرده که با واکنش تند طالبان روبرو شده و شبه نظامیان نیز با اعلام حالت آتش بس مخالفت کرده و از دولت خواستند تا ابتدا اسلام آباد آتش بس کند.

در ادامه این گزارش آمده است که نیروهای امنیتی به مواضع شبه نظامیان در مناطق قبیله نشین پاکستان به خصوص در وزیرستان حمله کرده و در جریان حملات هوایی دهها نفر کشته شدند.

خبر دیگر اینکه پاکستان با همکاری آژانس پناهندگان سازمان ملل به بیش از 1.6 میلیون نفر از پناهندگان افغانی اجازه می دهد تا پایان سال 2015 به طور قانونی در این کشور اقامت داشته باشند.

همچنین دادگاهی در پاکستان روز گذشته محاصره مسیر تدارکاتی ناتو در مرز افغانستان را از سوی حزب تحریک انصاف حزب حاکم در شمال غرب این کشور در اعتراض به حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در مناطق قبیله نشین غیر قانونی خواند و اعلام کرد فعالان سیاسی نمی توانند با زور مانع ورود خودروهای نقلیه شوند.

دادگاه پاکستان تاکید کرد که دولت باید به آزادی و حقوق بشر احترام گذاشته و بستن مسیر تدارکاتی ناتو توجیه پذیر نیست.

بر این اساس فعالان حزب تحریک انصاف و جماعت اسلامی مانع ورود کامیون های ناتو از افغانستان به پاکستان شدند که از طریق منطقه تورخم انجام می شود.

در همین حال تجار پاکستانی اعلام کردند که این اقدام فعالان سیاسی بر فعالیت های تجاری آنها تاثیر منفی گذاشته است.

در ادامه این گزارش آمده است که عمران خان سیاستمدار پاکستانی، بازیکن سابق کریکت و رهبر حزب تحریک انصاف در نوامبر گذشته مسیر تدارکاتی ناتو را در اعتراض به حملات آمریکا مسدود کرد و از پنتاگون خواست تا ارسال کمک های خود به نیروهایش در افغانستان را از طریق منطقه تورخم به حالت تعلیق درآورد.

کد N148783

وبگردی