آفتاب

تذکر رئیس فراکسیون زنان مجلس نسبت به حذف تبصره مربوط به بیمه زنان خانه دار از لایحه بودجه

تذکر رئیس فراکسیون زنان مجلس نسبت به حذف تبصره مربوط به بیمه زنان خانه دار از لایحه بودجه

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نسبت به حذف تبصره مربوط به بیمه زنان خانه دار در لایحه بودجه 93 کل کشور تذکر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، فاطمه رهبر نماینده مردم تهران در تذکری با اشاره به اینکه یکی از ایراداتی که شورای نگهبان از لایحه بودجه 93 گرفته است درباره حذف تبصره 11 پیرامون بیمه زنان خانه دار است، گفت: آقای لاریجانی شما گفتید هدف مجلس این است که نظر شورای نگهبان تامین شود، گله ما از این مسئله نیست چون حقیقتا هدف ما این است که نظر شورای نگهبان تامین شود ولی این شیوه درست نبود که کمیسیون تلفیق راحت ترین راه را حذف تبصره اعلام کند.

وی افزود: موضوع بیمه زنان در کل کشور به خصوص برای زنان بدسرپرست، بی سرپرست و زنان متاهل در دستور کار کشور است، در سال 91 و در سومین نشست اندیشه های راهبردی مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به این مسئله تاکید کردند.

رئیس فراکسیون زنان ادامه داد: این مسئله در بودجه 92 ردیف داشت، در لایحه امسال هم 85 درصد نسبت به سال 92 کاهش اعتبار داشته و 15 میلیارد تومان ردیف بودجه برای آن تعیین شده است؛ این حق شورای نگهبان است که نسبت به آن ایراد بگیرد اما چرا کمیسیون تلفیق با توجه به اینکه این مسئله ردیف بودجه داشت و ما نیز افزایش اعتبار داشتیم راحت ترین کار را انتخاب کرد و صورت مسئله را پاک نمود.

رهبر گفت: طی چند روز اخیر رسانه ها به این مسئله پرداخته و آن را کم کاری فراکسیون زنان عنوان کردند و رئیس کمیسیون اجتماعی هم به این مسئله دامن زده است.

به گزارش مهر، علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: مجلس بنا دارد برای خانم هایی که سرپرست خانوار هستند بیمه در نظر گرفته شود از این رو کمیسیون تلفیق این موضوع را جزء مواد تبصره ها آورده است.

وی افزود: بر اساس منطق شورای نگهبان، مواردی که جنبه سالانه ندارد و بودجه ای نیست باید جداگانه مطرح شود و چون مجلس در اصل این موضوع موافق است با دولت هماهنگ کردیم تا مواردی که جنبه دائمی دارد به صورت لوایح به مجلس ارائه شده تا در طول سال تصویب شود که این موضوع نیز جزء موارد اعلام شده است.

کد N148692

وبگردی