آفتاب

نمایندگان اردنی طرح لغوپیمان صلح باصهیونیست ها رابه مجلس تقدیم کردند

نمایندگان اردنی طرح لغوپیمان صلح باصهیونیست ها رابه مجلس تقدیم کردند

تهران - ایرنا -شماری از نمایندگان مجلس اردن، طرح لغو پیمان صلح این کشور با رژیم صهیونیستی را در واکنش به اقدام این رژیم در سلب تولیت اردن بر مسجدالاقصی به مجلس تقدیم کردند.

شبکه الجزیره روز چهارشنبه اعلام کرد: 47 نماینده مجلس اردن پیش نویس قانون لغو پیمان صلح این کشور با رژیم صهیونیستی را به مجلس ارائه کردند.

این نمایندگان طرح خود را به عنوان یک طرح فوری به مجلس تقدیم و تاکید کردند پیمان صلح اردن با اسرائیل باید در واکنش به اقدام کنیست ˈپارلمان رژیم صهیونیستیˈ در حذف تولیت اردن بر اماکن اسلامی و مسیحی در بیت المقدس اشغالی انجام شود.

جلسه روز گذشته مجلس اردن در این باره به صحنه بحث ها و مناقشات تند و جنجالی تبدیل شده بود.

قرار است بحث ها در باره این موضوع فردا (پنجشنبه) ادامه یابد.

ارائه طرح از سوی نمایندگان به مجلس اردن در حالی صورت گرفت که جبهه اقدام اسلامی به عنوان اصلی ترین حزب مخالف دولت اردن با انتشار بیانیه ای از دولت خواست نظر اکثریت مردم برای لغو پیمان صلح با اسرائیل را محقق کند.

یک نماینده افراطی صهیونیست طرحی را به پارلمان رژیم صهیونیستی ارائه کرد تا تولیت اماکن مقدسه در بیت المقدس مخصوصا مسجد الاقصی از اردن به صهیونیست ها واگذار شود.

این طرح گرچه به گفته همه تحلیلگران در کنیست تصویب نمی شود اما در چارچوب یک سلسله اقدامات صهیونیست های افراطی برای فشار بر کابینه نتانیاهو و تغییر در وضعیت کنونی اراضی اشغالی صورت گرفته و با محکومیت گسترده در محافل فلسطینی، اردنی و اسلامی مواجه شده است.

خاورم 1491 *1446
کد N148582

وبگردی