آفتاب

تاکید کارشناسان حقوق بشر بر لزوم پایان خشونت‌ها در اوکراین

تاکید کارشناسان حقوق بشر بر لزوم پایان خشونت‌ها در اوکراین

بزرگترین گروه متشکل از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل همزمان با ادامه ناآرامی‌ها در اوکراین پایان فوری خشونت‌ها در کی‌یف و دیگر نقاط این کشور را خواستار شدند. این خشونت‌ها تاکنون تلفات زیادی در میان معترضان و نیروهای امنیتی داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چالوکا بیانی سرپرست کمیته همکاری کارشناسان مستقل حقوق بشر سازمان ملل که از سوی شورای حقوق بشر تشکیل شده است در این باره گفت: ما در مورد آنچه که در کی‌یف اتفاق افتاده بسیار متاسفیم و از این رو برخورد خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی علیه معترضان را محکوم می‌کنیم.

وی از دولت و معترضان خواست تا در این شرایط خونسردی خود را حفظ کنند. همچنین از مقامات اوکراینی خواست تا در مورد عملکرد نیروهای امنیتی تحقیقات کامل و مستقلی را آغاز کنند.

بیانی همچنین اظهار کرد: ما پیش از این از مقامات خواسته بودیم تا به پرونده‌های متعدد ناپدید شدن‌های اجباری معترضان از ماه نوامبر سال گذشته تاکنون رسیدگی کنند. علاوه بر این از این کشور خواسته بودیم تا در مورد حملات هدفمند نیروهای امنیتی علیه اصحاب رسانه و خبرنگاران که تنها به وظایف خود می‌پردازند تحقیقات لازم را انجام دهند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری سازمان ملل، این کارشناسان از دولت اوکراین و مخالفان خواستند تا برای پایان نقض حقوق بشر در ناآرامی‌ اخیر مذاکرات واقعی و موثر انجام دهند.

بیانی همچنین در سخنانش از تلاش‌های جامعه بین‌الملل برای کمک به تمام طرف‌ها به منظور پیدا کردن راه‌حلی مناسب برای پایان دادن بحران اوکراین استقبال کرد و از همه گروه‌ها و احزاب در این کشور خواست تا به وظایف خود برای حفظ حقوق بشر عمل کنند.

انتهای پیام

کد N148190

وبگردی