آفتاب

پاکستان از شبه نظامیان طالبان خواست بدون شرط به حملات خود پایان دهند

پاکستان از شبه نظامیان طالبان خواست بدون شرط به حملات خود پایان دهند

اسلام آباد - ایرنا - دولت پاکستان خطاب به شبه نظامیان تحریک طالبان اعلام کرد که به فعالیت های تروریستی خود بدون هیچ پیش شرطی پایان دهند و به اجرای آتش بس عمل نمایند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبر سه شنبه شب منابع خبری ؛ مذاکرات صلح میان دولت و نمایندگان طالبان پس از برعهده گرفتن مسوولیت قتل 23 نفر از پرسنل امنیتی توسط طالبان در هفته گذشته متوقف شد.

منتخبان دولت در هفته گذشته حاضر به مذاکره با نمایندگان طالبان درباره پیشبرد روند صلح نشدند و اعلام کردند که طالبان باید حملات تروریستی خود را متوقف کند.

از سوی دیگر , تحریک طالبان از اعلام آتش بس خودداری کرد و از دولت خواست تا آنها گام اول را در اعلام آتش بس بردارند و به حملات ارتش در مناطق قبایلی علیه نیروهای شبه نظامی پایان دهد.

امشب در نشست هیات دولت پاکستان که به ریاست نواز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد برگزار شد بار دیگر دولت از طالبان خواست تا حملات تروریستی خود را متوقف سازد.

این در حالی است که تداوم حملات نیروهای امنیتی و ارتش علیه شبه نظامیان طالبان در منطقه قبیله ای وزیرستان و برخی از مناطق قبیله ای باعث شده تا دهها تن از شبه نظامیان طالبان در این حملات کشته شوند.

نخست وزیر پاکستان گفت:این یک واقعیت است که پاکستان با چالش های متعددی ازجمله تروریسم روبروست و دولت خود را بمنظور غلبه بر پدیده تروریسم ؛ پیشبرد امور کشور و خروج از بحران ؛ متعهد می داند.

نواز شریف با تاکید بر اهمیت ارتقای امنیت ملی بمنظور حفظ جان و مال مردم تصریح کرد : باید با مقابله جدی با تروریسم اعتماد سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در پاکستان را ایجاد کنیم.

هیات دولت پاکستان به اتفاق آرا سیاستهای اتخاذ شده در امور امنیت ملی در نشست امروز را تایید کردند.

نثار علی خان وزیرکشور پاکستان نیز متعهد شد تا سیاست های تایید شده را در مجلس ملی برای نمایندگان بازگو نماید و نظر آنها را برای مصوبه آن جلب نماید.

سخنگوی طالبان پاکستان امشب کشته شدن عصمت الله شاهین فرمانده ارشد خود را تایید و ادعا کرد : عملیاتهای ارتش پاکستان در راستای حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا برای از بین بردن سرکرده های طالبان صورت گرفته است.

عصمت الله شاهین به عنوان رییس موقت طالبان پس از کشته شدن حکیم الله محسود در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در ماه نوامبر گذشته ( دی ماه ) انتخاب شد و این سرکرده طالبان و سه نفر دیگر در منطقه وزیرستان شمالی روز گذشته دوشنبه با تیراندازی مهاجمان ناشناس کشته شدند.

 شاهد الله شاهد سخنگوی طالبان گفت : عصمت الله شاهین و بیتانی در بخش درگامندی وزیرستان شمالی روز گذشته کشته شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را در نزدیکی مرز افغانستان برعهده نگرفته است.

  آساق ** 1095/1547
کد N147922

وبگردی