آفتاب

اسلامگرایان اردن خواستار تعلیق پیمان سازش با رژیم صهیونیستی شدند

اسلامگرایان اردن خواستار تعلیق پیمان سازش با رژیم صهیونیستی شدند

تهران – ایرنا – مخالفان اسلامگرای دولت اردن روز سه شنبه خواستار تعلیق پیمان سازش 1994 اردن با رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از امان، این درخواست همزمان با طرح موضوع حق حاکمیت رژیم صهیونیستی بر مجتمع مسجد الاقصی در شهر بیت المقدس اشغال شده در کنست ارایه شد.

جبهه اقدام اسلامی در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: ما از دولت می خواهیم درخواست های مردم را که بارها خواستار تعلیق و در نهایت لغو پیمان صلح شده اند، برآورده سازد.

کنست یا پارلمان رژیم صهیونیستی قرار است سه شنبه شب طرح ارایه شده به وسیله ˈموشه فیگلینˈ نماینده این مجلس و عضو تندروی حزب لیکود به ریاست ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر را بررسی کند که در آن اعمال حق حاکمیت این رژیم بر مجتمع مسجد الاقصی مطرح شده است.

قرار نیست در پایان این بحث پارلمانی در این باره این طرح رای گیری شود، زیرا نتانیاهو با این طرح مخالفت کرده و به گفته صاحب نظران و مفسران بعید است که از حمایت قابل توجهی نیز برخوردار شود.

اما جبهه اقدام اسلامی که شاخه سیاسی اخوان المسلمین اردن و حزب اصلی مخالف دولت به شمار می رود، اعلام کرد: طرح این بحث در مجلس رژیم صهیونیستی اثبات می کند که سیاست های اردن برای رویارویی با دشمن (رژیم صهیونیستی) شکست خورده است.

بر اساس پیمان سازش امان با رژیم صهیونیستی، اردن متولی اماکن مقدس اسلامی در بیت المقدس به شمار می رود.

جبهه اقدام اسلامی افزود: سرپرستی اماکن اسلامی در بیت المقدس بخشی از منافع ملی اردن و یک وظیفه مقدس مذهبی به شمار می رود.

مقام های اردن برای اظهار نظر در این باره در دسترس نبودند.

بیانیه جبهه اقدام اسلامی در حالی صادر شد که ماموران پلیس رژیم صهیونیستی اوایل روز سه شنبه برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان معترض فلسطینی وارد مجمتع مسجد الاقصی شدند.

همچنین یک سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی از بروز تنش شدیدی در این مکان سخن گفت.

مجتمع الاقصی که در شهر قدیمی شرق بیت المقدس قرار دارد و به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده است، برای مسلمانان و یهودیان مکان با اهمیتی به شمار می رود.

هیاتی متشکل از اعضا مجلس اردن در ماه فوریه هشدار دادند که بیت المقدس و مسجد الاقصی خط قرمز آنان به شمار می رود.

، Moshe Feiglin , Benjamin Netanyahu ،

مترجمام**1486**1547
کد N147889

وبگردی