آفتاب
با حضور کارشناسان و اساتید حقوق بین‌الملل دانشگاه‌ها

ابعاد حقوقی توافقنامه ژنو بررسی شد

ابعاد حقوقی توافقنامه ژنو بررسی شد

جلسه بررسی ابعاد حقوقی توافقنامه ژنو به دعوت معاون حقوقی رئیس‌جمهور و با حضور عراقچی معاون وزارت امور خارجه و همچنین اساتید حقوق بین‌المللی دانشکده‌های حقوق دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی و شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این جلسه ابتدا الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان ظرفیت‌های حقوق بین‌المللی و ضرورت استفاده از این ظرفیت در مباحث کلان بین‌المللی، به ضرورت تبیین ابعاد حقوقی توافقنامه ژنو اشاره کرد و گفت: چگونگی تضمین حقوق ملت ایران در این توافقنامه باید مورد بررسی و موشکافی‌های حقوقی قرار گیرد.

وی تشکیل مجمع حقوقدانان حقوق بین‌المللی توسط معاونت حقوقی رئیس‌جمهور به منظور ارائه مشاوره‌های کاربردی لازم به دولت را اعلام و به استمرار این جلسات تأکید کرد.

عراقچی معاون وزیر امور خارجه نیز به روند مذاکرات و دستاوردهای حقوقی و فنی توافقنامه ژنو اشاره کرد و در ادامه به توضیح مبسوط مفاد این سند پرداخت.

پس از آن، اساتید حاضر در جلسه به طرح پرسش‌ها و ارائه دیدگاه‌های خود درباره این توافقنامه پرداخت و برخی از ابعاد حقوقی این توافقنامه از جمله ماهیت و جایگاه آن، چگونگی شناسایی حق غنی‌سازی، تعهدات هر یک از طرفین و ضمانت اجرای این سند را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در ادامه این نشست، در ادامه عراقچی برخی از ابهامات مطروحه توسط اساتید را پاسخ گفت و برای تنظیم و تکمیل توافق جامع نهایی از جامعه حقوق کشور استمداد طلبید.

در پایان، امین‌زاده ضمن تشکر از حضار، برای تشکیل دومین جلسه «مجمع حقوقدانان حقوق بین‌الملل» به منظور ارائه راهکارهای تنظیم توافقنامه جامع دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام

کد N147883

وبگردی