آفتاب

سفارت ایران در بغداد تیراندازی در نزدیکی این سفارت‌خانه را تکذیب کرد

سفارت ایران در بغداد تیراندازی در نزدیکی این سفارت‌خانه را تکذیب کرد

سفارت ایران در بغداد هر گونه حمله به این‌ سفارت‌خانه را تکذیب کرد.

یک مقام سفارت ایران در بغداد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: هیچ تیراندازی به سفارت ایران در بغداد صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری ایلاف، منابع امنیتی از تیراندازی در نزدیکی سفارت ایران در مرکز شهر بغداد خبر دادند.

این منابع اعلام کردند این حادثه‌ به گونه‌ای می‌تواند عملیات انتحاری از سوی یک فرد نظامی وابسته به واحدهای حراست سفارت‌خانه باشد.

خبرگزاری فرانسه نیز مدعی شد به گفته یکی از اعضای سفارت ایران در بغداد این تیراندازی خود سفارت که در نزدیکی یکی از راه‌های ورودی به منطقه الخضرا قرار دارد را هدف گرفته بود.

این فرد در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: یکی از نگهبانان سفارت زخمی شده که البته این مساله از سوی علی نراقی، سخنگوی تکذیب شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع در وزارت کشور عراق اعلام کرد که تیراندازی امروز در قسمت ورودی سفارت ایران اتفاق افتاد که البته این تیراندازی حاکی از آن است که یک عملیات انتحاری از سوی یک سرباز یگان محافظ سفارت انجام شده است.

این منبع افزود: این سرباز خشاب اسلحه‌ای که با خود داشت را در حالی که خود در محل ورودی سفارت نشسته بود خالی کرد.

شاهدان عینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کردند به دنبال این اقدام نیروهای امنیتی عراق راه‌ها و پل‌های منتهی به سفارت را فورا بستند که از جمله این پل‌ها الفنک و الجمهوریت بود که دو طرف بغداد را به یکدیگر متصل می‌کنند.

این خبر در حال تکمیل شدن است...

کد N147882

وبگردی