آفتاب
در گردهمایی اساتید و دانشجویان دانشکده خبر

ولایتی:ملت اوکراین نیازمند رسانه‌های قوی هستند تا ابزار دست بیگانگان نشوند

ولایتی:ملت اوکراین نیازمند رسانه‌های قوی هستند تا ابزار دست بیگانگان نشوند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: همه کشورها به رسانه مستقل نیاز دارند و ملت اوکراین هم از این امر مستثنی نیستند؛ بنابراین باید مطبوعاتی مستقل داشته باشند تا ابزار دست بیگانگان نشوند

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که عصر سه‌شنبه در گردهمایی اساتید و دانشجویان دانشکده خبر که در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شد حضور داشت بر نقش مهم رسانه‌ها و لزوم اهمیت دادن به آن‌ها تاکید کرد.

او ادامه داد: از زمان حضورم در وزارت خارجه و پس از آن تقریبا با نحوه کار اهالی رسانه آشنا شده‌ام و بر اهمیت این بخش واقف هستم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به سابقه دیرینه فعالیت‌های رسانه‌یی در ایران خاطرنشان کرد: در زمان مشروطه مطبوعات را رکن چهارم در کشور می‌دانستند ولی به عقیده من امروز رسانه‌ها هم ردیف و حتی بالاتر از سایر ارکان کشور قرار دارند زیرا آن‌ها وسیله تبلیغ و رساندن پیام‌ها هستند.

وی ادامه داد: از زمانی که بشر خود را شناخته است همواره درصد انتقال افکار خود به سایرین بوده؛ این عمل از طریق نوشتن و یا طراحی اشکال هنری به صورت‌های مختلف بوده است.

ولایتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که پیامبران نیز نقش ابلاغ و رساندن پیام را به جامعه بشریت داشتند، افزود: در قرآن کریم خطاب به پیامبر (ص) آمده است آن چه که از سوی خدا به تو ابلاغ شده برسان و اگر این کار را انجام ندهی گویی کل رسالت را ناتمام گذاشته‌ای که این آیات حاکی از اهمیت رساندن پیام به جوامع دارد؛ البته این پیام‌ها هم می‌توانند جنبه رحمانی داشته باشند و هم می‌توانند شیطانی باشند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که رسانه‌ها تا چه اندازه در تحول جوامع نقش داشته‌اند و چه تعداد در راه رساندن خبر و پیام جان خود را از دست داده‌اند.

ولایتی گفت: رسانه‌های جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند تا پیام‌هایی درست و صادقانه را منعکس کنند.

او با اشاه به تاریخچه ایجاد مطبوعات در ایران گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در تنویر افکار عمومی دارند. در عصر ما هم با توجه به تنوع رسانه‌ها باید بگویم تمام کشورها و حکومت‌های قدرتمند تلاش می‌کنند تا به نحوه احسن از رسانه‌ها در جهت تبلیغ منافع‌شان استفاده کنند هم‌چنین امروزه حوزه جنگ و تهاجم هم به رسانه‌ها کشیده است و در این میان ما هم باید برای دفاع از منافع ملی خود از رسانه‌ها استفاده کنیم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در بخش دیگری از سخنانش در جمع دانشجویان و اساتید دانشکده خبر با اشاره به وقایع اخیر اوکراین خاطرنشان کرد: می‌بینیم که رسانه‌های روسیه در رابطه با وقایع اوکراین در جهت منافع خود گام برمی‌دارند و از سوی دیگر رسانه‌های غرب نیز به دنبال خواسته‌های خود در اوکراین هستند و در این میان اگر ملت اوکراین رسانه‌هایی قدرتمند نداشته باشند ابزار دست بیگانگان خواهند شد.

ولایتی در پایان با تاکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها در دفاع از منافع ملی کشور افزود: دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین نقش رسانه‌هاست.

به گزارش ایسنا‌ در پایان گردهمایی اساتید و دانشجویان دانشکده خبر، احمد مسجد جامعی، رییس شورای شهر تهران نیز با اظهار خرسندی از حضور در بین خبرنگاران و دانشجویان این دانشکده گفت: در عرصه خبر دقت، صحت و سرعت بیش‌ترین اهمیت را دارد هم‌چنین آزادی رسانه‌ها در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته و باید به بحث استقلال و آزادی مطبوعات توجه شود. زیرا توجه به این امور بود که باعث شکوفایی مطبوعات و تاسیس دانشکده خبر شد.

در پایان از علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و احمد مسجد جامعی، رییس شورای شهر تهران با اهدای لوح یادبودی تقدیر شد.

انتهای پیام

کد N147681

وبگردی