آفتاب
مسئول امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع):

کتاب احکام کودکان ویژه یونسکو به چاپ رسید

کتاب احکام کودکان ویژه یونسکو به چاپ رسید

مسئول امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، از چاپ کتاب احکام کودکان ویژه یونسکو در 8 جلد به زبان انگلیسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام سیدجواد نور موسوی در جمع خبرنگاران، با اشاره به تعامل این مرکز با حوزه‌های علمیه جهان اسلام و مراکز دانشگاهی گفت: کتابی برای یونسکو ویژه احکام کودکان در 8 جلد به زبان انگلیسی آماده شده است و در خصوص حقوق بشر نیز تعاملات و ارتباط مستمری با سازمان ملل داریم.

وی در خصوص اقدامات علمی این مرکز تصریح کرد: با توجه به جایگاه این مرکز در پاسخگوئی به شبهات و سوالات بنا به درخواست یونسکو و سازمان ملل جلسات مختلفی در این مرکز برگزار شده که ماحصل آن به جهان ارائه شده است.

نور موسوی گفت: همچنین در این عرصه بیش از 70 نشست علمی، تخصصی، پژوهشی به منظور پاسخگوئی و ارزیابی به سوالات و شبهات با موضوعات حقوق بشر، مرگ مغزی، سلفی گری و وهابیت، فرقه‌های نوظهور، فرزند خواندگی، فقه امنیت، توهین به ادیان و فقه در حکومت و ...برگزار شده است.

مسئول امور بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، افزود: در این عرصه مرکز فقهی ائمه اطهار به صورت تخصصی بیش از 14 سال در فقه و اصول، 10 سال در کلام و 4 سال در تفسیر فعالیت دارد.

نورموسوی با بیان ویژگی‌های شخصیت آیت الله فاضل لنکرانی گفت: ایشان عالمی وارسته و فقیهی شجاع بود که در طول حیات خویش آثار گرانقدری از مکتب تشیع را بر جای گذاشته است.

مسئول امور بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم افزود: ایشان همواره مصالح دینی و فقهی را به خواسته‌های فردی و شخصی خود ترجیح داد و در بسیاری از عرصه‌های دینی و علمی در راه اعتلای فرهنگ تشیع جانفشانی کرد.

انتهای پیام

کد N147379

وبگردی