۰
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

کسی که نمی‌تواند مرزها را رعایت کند، خانه‌نشین شود

  • ۱۱بازدید
  • ۰ رای
  • ۰ دیدگاه

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: اگر یک فعال سیاسی، اجتماعی، اقتصادی نمی‌تواند مرزها را رعایت کند، زبان و دستش مهار شده و در کنترل نیست، نمی‌تواند روی مرز تقوا راه برود، چنین کسی خوب است که خانه نشین شود تا مردم از دست وی در امان باشند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: اگر یک فعال سیاسی، اجتماعی، اقتصادی نمی‌تواند مرزها را رعایت کند، زبان و دستش مهار شده و در کنترل نیست، نمی‌تواند روی مرز تقوا راه برود، چنین کسی خوب است که خانه نشین شود تا مردم از دست وی در امان باشند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی‌اکبری درجلسه شرح و تفسیر صحیفه سجادیه که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی ( سرچشمه) برگزار شد به شرح و تفسیر بخش آغازین دعای 39 از این کتاب شریف پرداخت.

وی اظهار کرد: در این دعا امام (ع) موضوع بسیار مهم و کلیدی روابط گفتاری و کلامی را مورد تاکید قرار می‌دهند و آنرا به بیانی از پیامبر اکرم (ص) مستند می‌کنند که می‌فرمایند: ایمان مرد مومن استقرار پیدا نمی‌کند مگر قلب انسان به نقطه اعتدال و سلامت و استحکام برسد و قلب انسان به اعتدال نمی‌رسد مگر زبان او مستقیم شود.

حاج علی اکبری در ادامه پیرامون اقسام ظلم گفت: ظلم سه قسم است. ظلمی که آمرزیده نمی‌شود، ظلمی که مورد مواخذه قرار نمی‌گیرد و بخشیده می‌شود و ظلمی که ظالم از آن رها نمی‌شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در توضیح این مطلب افزود: ظلم نوع اول شرک به خدای متعال است و اگر کسی درآن حال بمیرد مورد مغفرت الهی قرار نمی‌گیرد. در ظلم نوع دوم، انسان به خودش ظلم می‌کند و ستم به کسی نکرده است. نوع سوم، یعنی ظلم و ستمی که صاحبش را ترک نمی‌کند، ستمی است که در بین بندگان خدا جریان پیدا می‌کند. حقوقی از دیگران در زمینه مال، جان و یا آبرو تضییع می‌شود. باز پس گیری این حق در دستگاه الهی شدید است و تا زمانی که مظلوم شخص را نبخشد صاحبش را رها نخواهد کرد.

وی در ادامه با ذکر توضیحی مردم را از ظلم به دیگران نهی کرد و گفت: اگر یک فعال سیاسی، اجتماعی، اقتصادی نمی‌تواند مرزها را رعایت کند، زبان و دستش مهار شده و در کنترل نیست، نمی‌تواند روی مرز تقوا راه برود، چنین کسی خوب است که خانه نشین شود تا مردم از دست وی در امان باشند.

حاج علی اکیری در پایان افزود: در فراز بعدی این دعا مطلب بسیار جالبی مطرح می‌شود و آن پیشکش در نزد خداوند است که به عنوان کلید رهایی عنوان شده است. در این فراز امام (ع) دعا می‌کنند "که خدایا کسی که به من ظلم کرد را ببخش و آبرویش را حفظ کن و او را به خاطر من محاکمه نکن." و این بخشش را در نهایت پیشکش و کلیدی برای رهایی خود می‌داند تا خداوند نیز از گناهان او بگذرد و در نهایت هر دو سعادتمند شوند.

انتهای پیام

نظر شما چیست؟

اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این مطلب بیان می کند.