آفتاب

نگاهی به 10 شهر آلوده چین/ مردم خانه نشین شدند

نگاهی به 10 شهر آلوده چین/ مردم خانه نشین شدند

پکن - ایرنا - توسعه و گسترش سریع صنایع آلاینده بدون توجه به وضعیت محیط زیست هوای 10 شهر چین را در وضعیت بسیار خطرناکی قرار داده است و مردم را خانه نشین کرد.

به گزارش ایرنا، برخی شهرها در بخش شمال و شمال شرقی چین از آلودگی شدید و خطرناک هوا رنج می برند و مردم به دلیل هراس از آلودگی کمتر از خانه خارج می شوند.

اطلاعات روز سه شنبه سازمان هواشناسی چین و تارنمای سفارتخانه های خارجی نشان می دهد آلودگی هوای شهر پکن و شهرهای اطراف مانند تیان جین امروز به 426 میکروم گرم در هر متر مکعب رسیده است که وضعیتی بسیار خطرناک را گوشزد می کند.

میانگین آلودگی شهر پکن پایتخت چین در طول یک هفته گذشته به بالای 300 میکروگرم رسید که 15 برابر بیش از حد مجاز بود.

برج ها و آسمانخراش های شهر پکن ظهر روز سه شنبه از فاصله یک کیلومتری قابل مشاهده نبود و با نزدیک تر شدن به عصر افق دید نیز کمتر شد.

شهر ˈشینگ تایˈ در استان ˈخه بهˈ در مرکز چین اکنون آلودگی 500 میکروم گرم در هر متر مکعب را تجربه می کند و جزو نخستین شهرهای آلوده این کشور شده است.

شهرهای تانگ شان و خانگ شویی در این استان نیز به ترتیب آلودگی 492 و 457 میکروم گرم در هر متر مکعب را ثبت کرده اند.

لانگ فانگ ، هاندان ، چینگ خوانگ دایو ، بایودینگ و شیرجیاجوانگ دیگر شهرهای چین هستند که آلودگی بالای 400 میکرگرم در هر مترمکعب را در این روزها تجربه می کنند.

پکن و آن یانگ با رتبه های 400 و 393 نیز امروز در این رده بندی و در زمره ده شهر آلوده چین معرفی شدند.

در شهر پکن وضعیت نارنجی است که بعد از قرمز بالاترین حد آلودگی را نشان می دهد. فعالیت های خارج از کلاس آموزشگاه ها نیز متوقف شده است .

شمار کارخانه های آلاینده تعطیل شده در پایتخت چین از مرز 140 کارخانه فراتر رفته و شمار خودروهای در حال تردد در سطح شهر به شدت کاهش یافته است.

آلودگی شهر پکن را به می توان کارخانه ای تصور کرد که از خود دود منتشر می کند و از فراز ساختمان های شهر تنها دود و غبار و مه ناشی از آلاینده ها به چشم می خورد.

مردم کمتر در خیابان ها تردد می کنند و از کودکان و سالمندان خواسته شده است تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

دولت محلی تا روز جمعه این هفته یعنی به مدت دو هفته برای مردم هشدار آلودگی صادر کرده است.

آساق ** 2100 **1611
کد N146933

وبگردی