آفتاب
آیت‎الله‎ علوی‌گرگانی:

ماندگاری انسان در گرو اعمال صالح است

ماندگاری انسان در گرو اعمال صالح است

یک مرجع تقلید راه ماندگاری انسان را در عبادت و عمل نیک او دانست.

یک مرجع تقلید راه ماندگاری انسان را در عبادت و عمل نیک او دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بندرعباس، گفت: طلاب حوزه‎های علمیه باید قدر موقعیت خود را بدانند و بدانند که این موقعیت برای خدمت به دین و اسلام، نصیب هر کسی نمی‎شود.

وی افزود: انسان‎ها به دوگروه تقسیم می‏‌شوند که گروه اول را گروهی می‎دانیم که شبیه کف دریا هستند؛ یعنی از جنس دریا و آب هستند ولی نه واقعی، بلکه زودگذر و بی فایده و بدون سود هستند.

این مرجع تقلید بیان کرد: آنها بدون سود و استفاده هستند و تنها در این دنیا به فکر مال و خورد و خوراک هستند و سود و فایده‎ای برای مردم ندارند و پس از چند سال نیز جان می‎دهند و دیگر در ذهن کسی باقی نمی‏‌مانند.

وی با بیان اینکه دسته دیگری از انسان‎ها هستند که همچون خود دریا نافع هستند؛ گفت: انسان‎های نافع که می‎دانند اگر رزق و مال و توانی دارند به بهانه عبادت خداست مقرب خدا و برای مردم نیز نافع هستند.

علوی‌گرگانی عنوان کرد: انسان بدون عبادت، ماهیتی در این دنیا ندارد و اگر خود را به کارهای دیگر مشغول کند خود را از مرتبه انسانیت خود پایین می‎آورد.

وی گفت: ماندگاری انسان‎ها به دلیل همین امر است؛ یعنی هر انسانی که بیشتر مطیع خدا بود و آثار عمل نیکش باقی ماند، امروز هم دیگران را بهره‎مند می‎کند و هم هر روز بر مراتب کمالی‎اش افزوده می‎شود.

این مرجع تقلید بیان کرد: بزرگانی مثل شیخ طوسی و شیخ صدوق حوالی هزار سال است که وجود خارجی ندارند ولی وجود علمی و روحانی آنان هنوز هم در حوزه‎ها و محافل علمی و دینی و فرهنگی ما متجلی است زیرا آنها انسان‎های نافعی بودند و به جامعه دینی سودرسانی کردند.

انتهای پیام

کد N146926

وبگردی