آفتاب
طلا در گفت و گو با ایسنا،

اعتراض نمایندگان تهران به افزایش درآمدهای مالیاتی بررسی می‌شود

اعتراض نمایندگان تهران به افزایش درآمدهای مالیاتی بررسی می‌شود

حسین طلا نماینده مردم تهران از ارائه نامه در پی ارائه درخواست نمایندگان تهران در نامه‌ای به علی لاریجانی به منظور موضوع کاهش درآمدی مالیاتی سایر استان‌ها و تحمیل هزینه آن به تهران خبر داد و گفت: کمیسیون اصل 90 به این موضوع رسیدگی می‌کند.

حسین طلا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد نامه به رئیس مجلس در پی مباحث مربوط به درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه، گفت: ما معتقد بودیم که باید لایحه بودجه ملاک عمل قرار گیرد اما بعضی از نمایندگان پیشنهادی را آوردند که براساس آن پیشنهاد درآمد مالیاتی 13 استان کاهش داده شده بود یعنی فشار کمتری بر روی مردم‌شان وارد می‌شد اما بقیه استان‌ها دست نخورده بود.

این عضو مجمع نمایندگان تهران خاطرنشان کرد: بنابراین تمام کاهش درآمدی را جمع کرده به مبلغ 2500 میلیارد تومان که به استان تهران اضافه کردند. در واقع 255 هزار میلیارد ریال بوده است.

وی تاکید کرد: اما از این طریق فشاری به بازرگانان و اصناف تهران وارد می‌شود . به عنوان مثال حدود 500 میلیارد تومان از اصفهان کم کرده‌اند. آیا وضع اصفهان خیلی بدتر از اسلام‌شهر، ری، جنوب شهر تهران، ملارد، قدس، پیشوا و ورامین است؟ لذا معتقدیم کار، کار درستی نبوده است.

حسین طلا خاطرنشان کرد: بنابراین طی نامه‌ای این موضوع را به لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم و گفتند که کمیسیون اصل 90 به این موضوع رسیدگی کند. تمام نماینده‌های تهران نیز آن را امضاء کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N146872

وبگردی