آفتاب
رئیس سازمان اوقاف:

تمسک به قرآن بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

تمسک به قرآن بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «مقام معظم رهبری چندین سال قبل بر تهاجم فرهنگی دشمنان انذار داده بودند» گفت: تمسک به قرآن بهترین و برترین راه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «مقام معظم رهبری چندین سال قبل بر تهاجم فرهنگی دشمنان انذار داده بودند» گفت: تمسک به قرآن بهترین و برترین راه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی صبح امروز(سه‌شنبه) در آیین اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تالار حافظ شیراز ضمن قدردانی از مهمان نوازی مردم و مسئولان ولایت مدار استان فارس اظهار کرد: از خداوند متعال تقاضامندم توفیق خدمت به قرآن را همچنان به ما عطا کند و این نور قرآن در شهر شیراز همچنان پابرجا باشد.

وی با اعلام اینکه منشور رسمی و قانونی اختتامیه مسابقات قرآن کشور باید براساس دعای 42 صحیفه سجادیه تدوین شود، افزود: این دعا باید به عنوان دستور العمل جامع مسابقات تدوین و در اختیار همگان قرار گیرد.

محمدی با قرائت بخش‌هایی از این دعا تصریح کرد: امام سجاد (ع) در بخش‌هایی از این دعا آورده‌اند؛ خدایا به من توفیق عطا کردی تا کتاب قرآن را ختم کنم که به عنوان نور و برتر از تمام کتب پیشینت بر ما نازل کرده‌ای.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در ادامه این دعا داریم؛ خداوندا به من کمک کردی تا قرآن را با وجود تمام ضعف‌های زبانم صحیح تلاوت کنم.

وی با اشاره به اینکه در افتتاحیه این آیه شریفه را تلاوت کردم که مومنین باید با شوق و رغبت، دعوت خدا و پیامبر (ص) را استجابت کنند، گفت: با اعتقاد و تسلیم محکم در برابر آیات قرآن باید تسلیم بود و بندگی کرد.

محمدی با بیان اینکه اعتقاد و باور قلبی به قرآن لازمه دستیابی به حیات طیبه است، افزود: امام خمینی (ره) فرمودند؛ مقصد این انقلاب قرآن و اسلام است و تحمل این همه مشکلات و شهدا و ایثارگری‌ها برای دستیابی به این دو هدف بوده است و همچنین مقام معظم رهبری نیز در جمع قرآنیان فرمودند؛ منشا علوم انسانی قرآن است و علما و دانشمندان باید علوم انسانی را از قرآن استنباط کنند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امام سجاد (ع) می‌فرمایند: رمز حل مشکلات دنیای انسان اعتقاد و باور به قرآن است، گفت: براساس فرموده این امام بزرگوار، تمسک به قرآن و پناه بردن از شر اوامر شیطانی به قرآن لازمه دستیابی به حیات طیبه است.

وی با اشاره به اینکه در این دعای شریف از صحیفه سحادیه امام سجاد (ع) آورده است؛ خدایا به ما توفیق ده، به کرمت و برکت قرآن سنگینی بار گناه را از دوش برداریم، گفت: با تاسی به این فرموده امام، پیشنهاد می‌کنم در ارزیابی‌ها از متسابقان به آثار و برکات قرآن در زندگی، خلق و رفتار آن‌ها نیز توجه کنید.

محمدی با طرح این سوال که شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال چه هستند، افزود: مقام معظم رهبری چندین سال قبل در نشست مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی از تهاجم فرهنگی دشمن انذار دادند اما مسئولان باور نکردند تا زمانی که چندین کشور غربی از این حربه دشمن پرده برداشتند و آنان نیز به باور رسیدند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: براساس فرموده امام سجاد (ع)، تمسک به قرآن بهترین راه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

وی با اعلام اینکه از خداوند خواستاریم به برکت قرآن ظاهر و جلوه قرآنی نیز به ما عطا کند، گفت: امام خمینی (ره) و شهدا در خصوص خود جهاد اکبر انجام دادند و خود سازی را به اکمال رساندند اما به همین هم اکتفا نکردند و مردم را نیز باخود همراه و هدایت کردند.

محمدی با اعلام اینکه بوسیله قرآن باید با کفار و دشمنان جنگید، تصریح کرد: جهاد کبیر از جهاد اکبر برتر است چون جهاد اکبر تنها متعلق به شخص است اما جهاد کبیر به همه جامعه تعلق دارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مرگ بر آمریکا ملت ایران همان اعوذ بالله من الشیطان الرجیم است که در ابتدای تلاوت قرآن ذکر می‌کنند، افزود: به برکت قرآن و دعوت مقام معظم رهبری قبل از 22 بهمن و جسارت و اهانت برخی دولت مردان آمریکایی به ملت ایران، مردم پس از 35 سال نیز مجدد به صحنه آمدند و شعارها و خواسته‌های خود را مطرح کردند و وفاداری خود به قرآن، اهل بیت (ع)، انقلاب اسلامی و ولایت را به رخ جهانیان کشاندند.

وی با بیان اینکه برخی به غلط بر این باورند که قدرت و عزت این ملت در گرو تجهیزات نظامی و یا ارتباط با دشمنان است، تصریح کرد: یکی از عوامل اقتدار و قدرت انقلاب اسلامی ایران، قرآن است.

محمدی ادامه داد: بعد از 22 بهمن و شکوه و عظمت حضور مردم در صحنه، لحن اظهارات آمریکاییان و مسئولان رژیم صهیونیستی تغییر کرد که نشان از آن است، در برابر دشمنان نباید منفعل بود بلکه باید فعال عمل کرد.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه چه برنامه‌ای جز قرآن می‌توانست تمام دستگاه‌ها و مسئولان استان فارس را در کنار یکدیگر جمع کند، گفت: امروز با منویات مقام معظم رهبری فرصتی تاریخی در کشور حاصل شده است و باید به برکت آن، پرچم دار علم قرآن، ترتیل، قرائت، مفاهیم و عمل به قرآن در جهان شویم.

وی با بیان اینکه براین باورم باید بیش از 5 میلیون نفر در این مسابقات سراسری شرکت کنند، خاطرنشان کرد: همانطور که در بیانیه هیات داوران آمده بود، به برکت مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در سراسر کشور، سطح رقابت‌های رشته حفظ افزایش یافته است که اگر همه مسئولان و دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی کشور برای این امر بسیج شوند قطعا ظرفیت بیشتری حاصل خواهد شد.

انتهای پیام

کد N146791

وبگردی