آفتاب

تذکر یک نماینده به روحانی برای کاهش نزولات آسمانی

تذکر یک نماینده به روحانی برای کاهش نزولات آسمانی

تهران - ایرنا - نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی درباره کاهش نزولات آسمانی به رییس جمهوری تذکر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، بیش از پایان جلسه علنی سه شنبه مجلس، نمایندگان به ایراد تذکرات شفاهی و کتبی خود پرداختند.

قاسم جعفری نماینده بجنورد در تذکری به رییس جمهوری کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی را یادآور شد.

وی ادامه داد: دست های پنهان نیز در این استان برای ایجاد سدهای جدید مشغول به کار هستند تا آب های جاری به اراضی کشاورزی نرسد.

جعفری همچنین در مورد اتمام راه آهن گرگان، بجنورد و مشهد و عدم رعایت عدالت در انتصابات خراسان شمالی به رییس جمهوری تذکر داد.

«مهدی زاهدی» نماینده کرمان نیز در تذکری شفاهی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهان نظارت بیشتر بر مطبوعات درباره زیر سوال بردن حجاب و چادر، جسارت به حضرت زهرا (س) و نفی لایحه قصاص شد.

همچنین از وزیر ارشاد خواست که انتصاب یک فرد دارای سوابق کیفری به عنوان مدیرکل ارشاد این استان را پیگیری کند.

«حمیدرضا فولادگر» نماینده اصفهان در مجلس نیز در تذکر شفاهی دیگری خواهان اجرایی شدن دستورات رهبر معظم انقلاب در ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و دیدار صبح امروز ایشان با سران سه قوه شد.

وی همچنین از صدا و سیما خواست تا به احساسات منطقی قوم بختیاری که در استان اصفهان زندگی می کنند، احترام بگذارد.

«احمد شوهانی» نماینده مردم ایلام در مجلس در تذکری شفاهی به وزیر اقتصاد و دارایی خواهان نظارت بیشتر این وزارتخانه در دریافت سودهای بالا و غیرقانونی توسط بانک ها و موسسات مالی و اعتباری شد.

همچنین به وزیر تعاون درباره بیکاری فارغ التحصیلان و بالا رفتن سن بیکاری در کشور، وزیر نیرو درباره تعطیلی چندین سد در استان ایلام، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جلوگیری از سفر انفرادی به عتبات عالیات و بنیاد مستضعفان و جانبازان به خاطر سوء مدیریت در کارخانه سیمان ایلام تذکر داده شد.

«مهرداد لاهوتی» نماینده لنگرود نیز به رییس جمهوری درباره واردات یک و نیم میلیون تن برنج و تعیین نرخ دو هزار تومانی چای در هر کیلو توسط وزارت کشاورزی به عنوان نرخ غیرمنطق تذکر داد.

«محمدرضا باهنر» که ریاست مجلس را برعهده داشت از طرف مجلس، مجمع نمایندگان اصفهان و فراکسیون زنان به «سکینه عمرانی» نماینده سمیرم به خاطر فوت برادرش تسلیت گفت.

باهنر ادامه داد: کمیسیون فرهنگی و ایثارگران مجلس از دو فیلم «چ» و «شیار 143» قدردانی کردند.

پس از سخنان باهنر تذکرات کتبی نمایندگان که توسط «ضرغام صادقی» عضو هیات رییسه قرائت شد.

در این تذکرات «عطاء الله سلطانی صبور» نماینده رزن به رییس جمهور تذکر داد که هر چه سریع تر لیست دارایی های خود را به قوع قضاییه ارائه دهد.

همچنین در تذکر دیگری سلطانی صبور خواهان تعیین تکلیف استخدامی های مهرآفرین شد.

سیام(3)**2021**9132**1535
کد N146666

وبگردی