آفتاب
رییس جمهوری در دیدار سران قوا با رهبر معظم انقلاب:

تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی متحول کننده اقتصاد کشور است

تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی متحول کننده اقتصاد کشور است

تهران - رییس جمهوری گفت: دولت با اعتقاد کامل مصمم به اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است، زیرا دولت تحقق این سیاست ها را متحول کننده اقتصاد کشور می داند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دیدار شب گذشته سران قوا با رهبر معظم انقلاب در سخنانی با اشاره به ابلاغ اخیر خود به معاون اول و مسوولیت ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای برنامه ریزی، زمان بندی و تدوین راهکارها و اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: همه دولت واقعا معتقد به این سیاست ها است و اعضای دولت با اعتقاد کامل مصمم به اجرای آن هستند زیرا دولت تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را متحول کننده اقتصاد کشور می داند.

وی با اشاره به در پیش بودن اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، گفت: همانگونه که در سیاست های ابلاغی تأکید شده، دولت با استفاده از ظرفیت هدفمندی یارانه ها، به موضوعات تولید، اشتغال و عدالت توجه ویژه خواهد کرد.

رییس جمهوری با اشاره به موضوع امنیت غذایی و درمان در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، افزود: امنیت غذایی و سلامت مردم، دو موضوع بسیار مهمی است که دولت از همان ابتدای کار، اهتمام ویژه ای به آنها داشته و در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، ارتقای سلامت یکی از محورهای اصلی است.

روحانی با اشاره به موضوع نفت و گاز و پتروشیمی بعنوان یکی دیگر از محورهای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، تأکید کرد: دولت مصمم است تا تولید نفت و گاز را افزایش دهد، ضمن آنکه توسعه پتروشیمی نیز در دستور کار قرار دارد.

برنامه ریزی برای استفاده صحیح و بیشتر از ظرفیت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به ویژه در حوزه گردشگری سلامت و همچنین تحرک بخشیِ صادرات، تأکید بر تحول در نیروی انسانی و اقتصاد دانش بنیان، از دیگر مواردی بود که رییس جمهوری در خصوص اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بیان کرد.

سیام(1)**9189**1535
کد N146664

وبگردی