آفتاب

نماینده بروجرد: از تلاش های تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم

نماینده بروجرد: از تلاش های تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم

تهران - ایرنا - نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: از تلاش تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم اما به آمریکای جهانخوار اعتماد نداریم و به تفاهم نامه ایراد داریم.

به گزارش ایرنا، «بهرام بیرانوند» در نطق میان دستور جلسه علنی روز سه شنبه مجلس درباره تفاهم نامه ژنو میان ایران و گروه 1+5، اظهار داشت: بالاخره معلوم نشد این مولود بدقواره را چه باید نامید؛ هر نامی بر آن بگذاریم، توافق یا تفاهم نقاط ضعف فراوانی داشته و حفره های بسیاری در آن تعبیه شده است.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: برای تاریخ می گوییم از تلاش تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم اما به آمریکای جهانخوار اعتماد نداریم به تفاهم نامه ایراد فراوان داریم.

بیرانوند با بیان اینکه «سکوت را جایز نمی داند» افزود: البته ما از چندنفر بیشتریم و میلیون ها نفر انسان نگران هستیم.

بیرانوند اضافه کرد: به استناد همین حفره ها، آمریکایی ها می توانند فشارهای بعدی را تدارک ببینند؛ دیدیم که با سحربافی می گویند شما در حال غنی سازی هستند اما نمی گویند حق غنی سازی دارید.

نماینده مردم بروجرد در مجلس افزود: البته ما می دانیم و ملت ما نیز می داند تولید انرژی هسته ای و ملحقات آن مقدمه صنعتی شدن و ایجاد رفاه برای جامعه است و حق مسلم ماست.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها بدانند ما اهل منطق و شمشیریم؛ هرکس با زبان منطق سخن بگوید هم شنونده خوبی هستیم و هم پاسخ ما منطبق بر اصول و فطرت بشر است و هر کس بخواهد با زبان تحقیر و زور سخن بگوید، ما فرزندان حیدر کراریم، صدها هزار شهید می دهیم اما زیر بار حرف زور و بی منطق نمی روم.

بیرانوند با تاکید بر اینکه در خصوص حاکمیت ملی خود مطلقاً با کسی بحثی نداریم، گفت: توان دفاعی ما متناسب با سطح تهدیدات رشد خواهد کرد و در هر سطحی که تهدید شویم واکنش نشان خواهیم داد.

این نماینده اصولگرای مجلس افزود: ما خود را حامی معنوی جریان های انقلابی و اسلامی در منطقه و جهان می دانیم و آن را سپر حفاظتی جهان اسلام دانسته و پناه مستضعفان خواهیم ماند.

بیرانوند ادامه داد: ما اجرای احکام حقه اسلام را شرط حیات، بقا و بالندگی خود دانسته و به طرف های آمریکایی و غربی توصیه می کنیم ضمن پرهیز از دخالت در امور داخلی دیگران به فکر حل بحران های داخلی خود مثل فقر، فساد، ناامنی و خانواده باشند.



** اقتصاد مقاومتی متضمن رونق تولید است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، آن را متضمن رونق تولید، اشتغال، صادرات و بهبود معیشت و عدالت در توزیع منابع دانست.

بیرانوند افزود: اجرای دقیق این سیاست ها در اوج هجمه اقتصادی آمریکا و اذنابش باطل السحری است که بسیاری از شعبده بازی هایی است که بسیاری از فرصت ها را از ملت ایران گرفته است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس اضافه کرد: این سیاست ها منطبق بر نیاز امروز و فردای جامعه به گونه ای تدوین شده است که دقیقا می توان در حوزه اقتصاد و وظیفه هر مجموعه را مشخص کرد و در قالب عدد و رقم وضعیت فعلی و اهداف و میزان پیشرفت را بیان کرد.

وی ادامه داد: این سیاست ها از سویی امکان و فرصت و تلاش جهادی را فراهم کرده و از سوی دیگر امکان فعال نمایی، تنبلی و فرار از مسوولیت را سلب می کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: اجرای این سیاست ها، جهادی است که مردان خدا را می طلبد و سایه نشینان، ویژه خواران، اشراف سیاسی و اقتصادی و آقازاده ها در اجرای آنها راهی جز همراهی با ملت و منافع ملت ندارند.

بیرانوند با تاکید بر اینکه با اجرای این سیاست ها شاهد فساد برخی مسوول نماها نخواهیم بود، افزود: به نظر می رسد این سیاست ها بیان کننده بخشی از نقشه راهی است که در صورت نهایی شدن الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت را نمایان می کند.

وی یادآور شد: مشخصه بارز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت نفی حاکمیت ارزش ها و مولفه های سبک زندگی غربی است.



** در هدفمندی یارانه ها صاحبان حق محروم نمانند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیز اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با امید به خدا و اعتماد به امکانات کشور و مردم، با کاهش سقف ریالی که می بایست از مردم گرفته شود مجوز اجرای فاز دوم آن را داد.

بیرانوند افزود: با توجه به این که این گام بلندی است که دولت بایستی با استفاده از تجارب دیگران و حمایت سایر قوا بردارد، امید است نقاط ضعف و مشکلات توزیع سبد کالا اینجا نیز تکرار نشود و از توان کارشناسان و مدیران اجرایی البته بر محور تدبیر و اعتدال استفاده شود.

این نماینده مجلس موضوع شناسایی خانوارها را مورد تاکید قرار داد افزود: در شناسایی خانوارها به گونه ای رفتار شود که صاحبان حق محروم نمانند.



** برخی به دنبال التهاب در جامعه هستند

این نماینده اصولگرای مجلس گفت: اخیرا عده ای از افراد و تعدادی از روزنامه های زنجیره ای هماهنگ و همصدا در یک زایش پیش از موعد تلاش می کنند فضای جامعه را ملتهب کرده و نمایندگان ملت را تهدید کرده و تحت فشار قرار داده تا از حقوق ملت دفاع نکنند.

بیرانوند با بیان این که برخی از آقازاده هایی که محکومیت قضایی نیز دارند، در این موضوع پرچمداری می کنند، اظهار داشت: این آقازاده ها اجازه دهند به نقش غیرقانونی آنها در برخی قراردادهای مساله دار رسیدگی شود و در صورت تبرئه برای ملت تعیین تکلیف کنند.

سیام**2025**1535
کد N146292

وبگردی