آفتاب

مخالفت قانونگذاران انگلیسی با اعطای "چک سفید" به اوکراین

مخالفت قانونگذاران انگلیسی با اعطای "چک سفید" به اوکراین

نمایندگان پارلمان انگلیس هشدار دادند، مشارکت انگلیس در اعطای وام اضطراری 19 میلیارد پوندی به اوکراین کاملا غیرقابل پذیرش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی میل، این در حالی است که اخیرا ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس به قانونگذاران این کشور گفته بود انقلاب نوپای اوکراین اگر که کمک‌های چند میلیاردی از جامعه بین‌المللی دریافت نکند، ممکن است در عرض چند هفته سقوط کند.

با این وجود نمایندگان حزب محافظه‌کار و حزب کارگر انگلیس در مجلس عوام این کشور به طور مشترک به وزرای دولت این کشور هشدار دادند، انگلیس باید تا زمانی که اوکراین با مشکل دیرینه فساد در این کشور مقابله نکند، از اعطای مبالغ هنگفت به آن خودداری کند. این اظهارات پس از آن مطرح شد که اوکراین خواهان دریافت کمک اضطراری برای اقتصاد متزلزلش شد.

الکساندر تورچینف، رئیس‌جمهوری موقت اوکراین هشدار داد، کی‌یف ممکن است در صورت عدم دریافت مبلغ 19 میلیارد پوند طی دو سال آینده در پرداخت بدهی‌هایش قصور کند.

با این وجود ویلیام هیگ که قرار است در واشنگتن مذاکراتی در خصوص وضعیت اوکراین انجام دهد، اظهارنظر جورج آزبورن، وزیر دارایی انگلیس را در خصوص این که انگلیس می‌خواهد به اوکراین چک سفید امضا دهد، رد کرد.

بیل کش، نماینده محافظه‌کار انگلیس نسبت به کشیده شدن کشورش به داخل وام تحت حمایت اتحادیه اروپا به اوکراین هشدار داد و گفت، هزینه‌های بالقوه این اقدام برای مالیات‌دهندگان انگلیسی به حدی ترسناک است که آن را کاملا غیرقابل پذیرش می‌کند.

همچنین جک استراو، وزیر امور خارجه دولت سابق حزب کارگر انگلیس نیز گفت: فساد مزمن در اوکراین اکنون به حدی گسترده است که باید هرگونه کمکی به این کشور تا زمانی که شرایطی بسیار سخت‌گیرانه در زمینه تضمین عدم اتلاف آن ارائه شود، معلق شود.

این در حالی است که لهستان نیز هشدار داده باید به اعطای هرگونه کمکی به اوکراین نظارت وجود داشته باشد.

رادوسلاو شیکورسکی، وزیر امور خارجه لهستان که یکی از میانجیگران اتحادیه اروپا در بحران اوکراین بوده، گفت: همانطور که می‌دانید اوکراین سابقه زیادی در عدم رعایت توافقات دارد.

با این وجود ویلیام هیگ گفت: کمک مالی اولیه به اوکراین احتمالا از جانب صندوق بین‌المللی پول انجام خواهد شد و انگلیس در آن مشارکت مالی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: اکنون صحبت ما بر سر این است که صندوق بین‌المللی پول از اوکراین حمایت مالی به عمل آورد. بدون اینکه هیچ‌گونه هزینه اضافی از جیب کسی در انگلیس پرداخت شود.

ویلیام هیگ پیشنهاد داد، دست‌کم نیاز است تا برای حفظ اوکراین پیش از ‌آنکه این کشور در ماه مه انتخابات برگزار کند، به آن کمک مالی شود.

انتهای پیام

کد N146244

وبگردی