آفتاب
/همایش بیداری اسلامی و بسیج مستضعفین/

یک استاد دانشگاه: شاخص‌های گفتمانی انقلاب اسلامی در حرکت‌های بیداری اسلامی مشهود است

یک استاد دانشگاه: شاخص‌های گفتمانی انقلاب اسلامی در حرکت‌های بیداری اسلامی مشهود است

یک استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه گفتمان‌های اسلامی انقلاب ایران در طول سی سال گذشته در جهان اسلام رشد یافته است، گفت: نمادهای انقلاب اسلامی ایران در حرکت‌های بیداری اسلامی در سراسر منطقه قابل شهود است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پنل اول همایش بین‌المللی بیداری اسلامی و بسیج جهانی مستضعفین صبح امروز سه‌شنبه با حضور اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران در دانشگاه تهران برگزار شد.

در این پنل محمد کاظم کاوه پیش‌قدم، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شیراز درباره نقش انقلاب اسلامی در تداوم آزادی‌خواهی جهان عرب گفت: انقلاب اسلامی ایران برای اولین بار شعارهایی مانند بازخوانی گذاره‌های دینی، بازگشت به اسلام اصیل و آزادی در اندیشه اسلامی را بیان کرد.

وی ادامه داد: در گفتمان اسلامی می‌توان شاخص‌هایی مانند خدامحوری،‌ استقلال،‌ آزادی، استکبارستیزی، مقاومت و جهاد را مشاهده کرد که همه این شاخصهای گفتمانی در حال حاضر در حرکت‌های بیداری اسلامی در منطقه مشاهده می‌شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب ایدئولوژیک بود، گفت: گفتمان انقلاب اسلامی جهانی و وسیع است به گونه‌ای که برای اولین بار در طول تاریخ امام خمینی(ره) در سراسر جهان اسلام و حتی دنیا مشروعیت داشت حتی دشمنان وی نیز این مشروعیت را قبول داشتند.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شیراز اعلام کرد: گفتمان‌های اسلامی در طول سی سال گذشته در جهان اسلام رشد یافتند به طور نمونه در بحرین می‌توان تمامی نمادهای انقلاب اسلامی را مشاهده کرد.

کد N146236

وبگردی