آفتاب

قطعنامه تحریم حامیان نظام سابق یمن، روی میز شورای امنیت

قطعنامه تحریم حامیان نظام سابق یمن، روی میز شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل ظرف چند روز آتی قطعنامه‌ای را با هدف اعمال تحریم‌ علیه آن دسته از حامیان نظام سابق یمن که سعی در کارشکنی در روند انتقال سیاسی در این کشور دارند، صادر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کردند که شورای امنیت در روزهای آتی قطعنامه‌ای را صادر خواهد کرد که بر اساس آن حامیان نظام سابق یمن که سعی در کارشکنی در روند انتقال سیاسی در این کشور دارند، تحریم‌ می‌شوند.

این قطعنامه در مرحله اول به مدت یکسال اجرایی خواهد شد و در متن آن تاکید شده که کمیته وابسته به شورای امنیت سازمان ملل مسئول ارائه اسامی کسانی است که سعی در کارشکنی در روند انتقال سیاسی یمن دارند تا تحریم‌هایی علیه این افراد از جمله ممنوع‌السفر شدن و بلوکه شدن دارایی‌هایشان اعمال شود.

یمن از زمان انقلاب این کشور که به برکناری علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن از قدرت انجامید تاکنون شاهد تلاش برخی افراد و گروه‌هایی است که سعی ددارند روند انتقالی این کشور را به چالش کشانده و به زیر ساخت‌های یمن حمله کنند.

علاوه بر این برخی کشورها خواهان این هستند که نام علی عبدالله صالح که همواره به چنین اقداماتی متهم است در پیش‌نویس قطعنامه ‌آورده شود، اما هدف متن این قطعنامه که هنوز در دست بررسی است، یک فرد یا گروه خاصی نیست.

انتهای پیام

کد N146163

وبگردی