آفتاب

قزاقستان به سخنان مقام روس اعتراض کرد

قزاقستان به سخنان مقام روس اعتراض کرد

دوشنبه - ایرنا - وزارت امور خارجه قزاقستان روز سه شنبه در بیانیه ای به آنچه آن را «سخنان مداخله جویانه یک مقام روس» نامید، اعتراض کرد.

به گزارش ایرنا، «ولادیمیر ژیرنوفسکی» از اعضای دومای دولتی فدراسیون روسیه و رهبر حزب لیبرال دمکرات این کشور دو روز پیش در همایشی در مسکو گفته بود که کشورهای آسیای مرکزی، از جمله قزاقستان به فدراسیون روسیه ملحق خواهند شد.

وزارت امور خارجه قزاقستان در بیانیه خود که در پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه این کشور منتشر شد، از روسیه خواست به سخنان ژیرنوفسکی پاسخ مناسب دهد.

در این بیانیه آمده است: قزاقستان در یادداشت اعتراضی رسمی به وزارت امور خارجه روسیه، از مسکو خواسته است تا با توجه شراکت راهبردی دو کشور، ارزیابی رسمی خود را در مورد این سخنان اعلام کند.

وزارت امور خارجه قزاقستان در این بیانیه تاکید کرد: همانطور که بارها اعلام کرده ایم ، حق حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی قزاقستان تغییرناپذیر است و هر گونه تلاش برای تجاوز به حق حاکمیت کشور سرکوب خواهد شد.

اتحاد جماهیر شوروی 22 سال پیش فروپاشید و از دل آن 15 جمهوری که قزاقستان نیز یکی از آنها است، اعلام استقلال کرد. در این مدت جمهوری های جداشده از شوروی هر یک آبستن حوادث مختلف و انقلاب های گوناگون بوده اند.

آساق**1663**1545
کد N145873

وبگردی