آفتاب
پاسخ لاریجانی به تذکر کوچک زاده

گزارش عملکرد بودجه مجلس هر ماه ارائه می شود

گزارش عملکرد بودجه مجلس هر ماه ارائه می شود

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر «مهدی کوچک زاده» درباره عدم ارائه عملکرد بودجه مجلس گفت: گزارش عملکرد بودجه مجلس هر ماه ارائه می شود ضمن این که مجلس در حال حاضر در اقل وضع اداره می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «مهدی کوچک زاده» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه 93 کل کشور گفت: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس موظف است طبق بند 2 ماده 55 آیین نامه به لایحه رسیدگی و آن را تا پایان شهریور ارائه دهد و ما تا به حال در بودجه 93 گزارشی از عملکرد بودجه مجلس نداشته ایم.

وی اضافه کرد: حدود 20 تا 30 میلیارد تومان پول در اختیار هیات رییسه برای کمک به اشخاص حقوقی و حقیقی از همان پول هایی که تامین اجتماعی داده بود قرار می گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات اضافه کرد: ماده 106 آیین نامه ضوابط برگزاری جلسات غیرعلنی را مشخص کرده و براساس آن جلسات غیرعلنی در صورت اضطرار و رعایت امنیت برگزار می شود که باید به تقاضای کتبی رییس جمهور یا وزرا یا 10 نماینده برگزار شود.

وی ادامه داد: با چه توجیهی جلسه غیرعلنی روز یکشنبه برگزار شد و دو ساعت از وقت مجلس را به خاطر رفتار رسانه ای چند نماینده گرفتید؟

کوچک زاده افزود: در صورتی که رفتار غیرقانونی حاکم شود ضرر بیشتر را صاحب منصبان می بینند.

در این هنگام اظهارات کوچک زاده با فریادهای دو دو تعدادی از نمایندگان مواجه شد که کوچک زاده از رییس مجلس خواست نام آنها را اعلام کند.

«علی لاریجانی» در پاسخ به این تذکر گفت: مواردی که شما مطرح کردید مربوط به جلسات غیرعلنی رسمی است والا جلسات غیرعلنی رسمی همیشه برگزار شده و اشکال آیین نامه ای ندارد.

وی اضافه کرد: هر ماه آقای باهنر گزارش بودجه را ارائه می دهند و خودتان می دانید که مجلس چه تنگناهایی دارد.

لاریجانی افزود: مجلس در اقل وضع اداره می شود و این مسائلی که شما مطرح می کنید باعث می شود برخی ها فکر کنند نمایندگان درآمد آنچنانی دارند.

سیام(3)**2021**9132 ** 1418
کد N145837

وبگردی