آفتاب

معاون وزیر خارجه آمریکا و اشتون در کی‌یف

معاون وزیر خارجه آمریکا و اشتون در کی‌یف

معاون وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) در راستای حمایت از رهبری جدید اوکراین و درخواست فوری برای اعمال اصلاحات سیاسی و اقتصادی در این کشور به کی‌یف می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفر این نماینده عالی‌رتبه واشنگتن برای نخستین بار روز جمعه توسط یکی از دیپلمات‌های آمریکایی اعلام شد. در چند روز یا چند هفته اخیر هیچ مقام عالی‌رتبه آمریکایی در اوکراین نبوده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ویلیام برنز در کی‌یف با رهبران کلیدی اوکراین، جامعه تجاری و جامعه مدنی درباره حمایت آمریکا از اقدامات اوکراین برای تضمین یک آینده باثبات، دموکراتیک، جامع و موفق رایزنی خواهد کرد.

ویلیام برنز در این سفر خود قرار است با اولکساندر تورچینوف، رئیس‌جمهوری موقت اوکراین نیز دیدار کند.

به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا برنز بر ایجاد فوری یک دولت واحد ملی دراوکراین تاکید خواهد کرد و اقدامات فوری برای انجام اصلاحات حیاتی لازم در راستای احیای سلامت اقتصادی و سیاسی این کشور را تشویق می‌کند.

در این سفر نمایندگانی از شورای اقتصادی ملی و خزانه‌داری که با اعضایی از اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول همکاری می‌کنند، ویلیام برنز را همراهی خواهند کرد تا در رابطه با حمایت مالی لازم همزمان با اقدامات دولت جدید برای انجام اصلاحات اقتصادی رایزنی کنند.

اوکراین همزمان با صدور دستور بازداشت یانوکوویچ خواستار کمک مالی 35 میلیارد دلاری غرب شد.

کی‌یف، یانوکوویچ را به "قتل‌عام" متهم کرده است. درگیری هفته گذشته میان مقامات دولت و معترضان دستکم 100 کشته بر جای گذاشته است.

از سوی دیگر کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای سفری دو روزه وارد کی‌یف شد و قرار است با رهبران جدید این کشور دیدار و گفتگو کند. وی در ابتدای ورود با نثار گل نسبت به قربانیان ناآرامی‌های اخیر اوکراین ادای احترام کرد.

انتهای پیام

کد N145591

وبگردی