آفتاب

باهنر: اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی نیاز به عزم همگانی دارد

باهنر: اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی نیاز به عزم همگانی دارد

تهران - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اجرای درست سیاست اقتصاد مقاومتی تنها با هم افزایی و همگرایی و همراهی قوای سه گانه بخصوص مجلس و دولت محقق می شود.

به گزارش ایرنا، محمد رضا باهنر شامگاه دوشنبه در برنامه گفت وگوی ویژه خبری که از شبکه دوم صدا وسیما پخش می شد با بیان این مطلب افزود: اجرای اقتصاد مقاومتی که بعد از ابلاغ سیاست های این بخش توسط مقام معظم رهبری مسئله روز شد، نیاز به یک عزم همگانی میان سه قوه دارد.

وی گفت: خوشبختانه رییس جمهوری به موقع اعلام آمادگی کردند که مسیر کار دولت را در این خصوص هموار کنند، در مجلس نیز رییس مجلس برای اجرای این سیاست ها در نامه ای، بنده و مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون های تخصصی مجلس را مامور کردند که در یک جدول زمانبندی کاملا مشخص و روشن، نقشه راه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را طراحی کنیم.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: طبق اصل 110 قانون اساسی، سیاست های کلی نظام را رهبری پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ می کنند، شاید به همین دلیل که من افتخار خدمت گذاری در مجمع را دارم مدتی در این خصوص کار کرده ام و از پیش آمادگی هایی را در این زمینه داشتم و این موضوع را جلو بردیم.

وی گفت: رد پاهای این سیاست اقتصاد مقاومتی را حتی در مصوبات بودجه 93 نیز لحاظ و کار را با همکاری دولت شروع کردیم.

وی گفت: باید اعتراف بکنم که این کار با همکاری سه قوه قابل اجرا است و اگر مجری نخواهد و اراده نکند، بهترین قانون ها هم می تواند اجرا نشود یا به بدترین شکل ممکن اجرا شوند.

باهنر ادامه داد: بنابراین هر تصمیمی که می خواهیم بگیریم و هر نقشه راهی را که می خواهیم اجرا کنیم باید مجلس هوای دولت را داشته باشد، چرا که دولت میدان اجرا است و گرفتاری های زیادی دارد و موانع متعددی پیش روی دولت در مسیر اجرای طرح ها قرار می گیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: دولت باید امکان فضای مانور و انعطاف را داشته باشد که بتواند به سمت اهداف درست حرکت کند.

شبس (3) 1346 ** 1552
کد N145285

وبگردی