آفتاب

ریزش اعضای حزب حاکم ترکیه همچنان ادامه دارد

ریزش اعضای حزب حاکم ترکیه همچنان ادامه دارد

آنکارا - ایرنا - کناره گیری و ریزش اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه با نزدیک شدن به انتخابات شهرداری ها در این کشور همچنان ادامه دارد.

انتخابات شهرداری ها در ترکیه با شرکت نمایندگان 27 حزب دهم فروردین ماه برگزار می شود.

به گزارش رسانه های محلی ترکیه ، ˈ امنیه ینن ˈ عضو هیات مدیره حزب حاکم عدالت و توسعه در استان ˈازمیر ˈ روز دوشنبه از عضویت در این حزب کناره گیری کرد.

ینن علت کناره گیری اش از حزب حاکم ترکیه را توهین و رفتار تبعیض آمیز مقامات این حزب عنوان کرد.

براساس این گزارش ، 150 تن از اعضای حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ ترکیه در استان ˈحاتایˈ در جنوب این کشور در اعتراض به سیاست های حزب پیش از این به صورت دسته جمعی استعفا کردن بودند.

این افراد که در مقابل ساختمان حزب حاکم ترکیه در مرکز شهر اسکندرون در استان حاتای تحصن کرده بودند، سیاست های مستبدانه نخست وزیر ترکیه را محکوم کردند.

ˈارجان افلازˈ مسوول مستعفی روابط عمومی حزب یاد شده به نمایندگی از این جمع گفت که آنها از دموکراسی در کشور طی دوره ای که گذشته، حمایت می کنند اما حزب عدالت و توسعه از چارچوب خود خارج شده و در راه اشتباهی قدم گذاشته که کسی جز خدا از عاقبت آن خبر ندارد.

تاکنون صدها عضو حزب حاکم ترکیه به رهبری ˈ رجب طیب اردوغانˈ در اعتراض به سیاست های او و سایر سران این حزب استعفا کرده اند.

چندی پیش 288 تن از اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در استان آفیون در بخش مرکزی این کشور نیز در اعتراض به سیاستهای حزب به صورت دسته جمعی از این حزب استعفا کردند.

افراد یاد شده در اعتراض به عدم معرفی نامزد پیشنهادی خود برای ریاست شهرداری از سوی مسوولان حزب استعفا کردند.

آنان با ارائه استعفای خود به حزب حاکم به حزب مخالف جمهوریخواه خلق، بزرگترین حزب مخالف در مجلس ترکیه پیوستند.

خاورم ** 230 ** 1552
کد N145268

وبگردی