آفتاب

روسیه خواستار جلوگیری از وخامت اوضاع در اوکراین شد

روسیه خواستار جلوگیری از وخامت اوضاع در اوکراین شد

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای از کسانی که درگیر بحران اوکراین هستند، خواست برای جلوگیری از وخامت اوضاع در این کشور حداکثر خویشتنداری را از خود نشان دهند.

به گزارش ایرنا در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: باید توجه داشته باشیم که برخی شرکای غربی با اهداف ژئوپولیتیک یک طرفه هدایت می شوند؛ هیچ ارزیابی اصولی از اقدامات افراط گرایان از جمله تظاهرات نئو نازی ها و ضد سامی ها وجود ندارد؛ علاوه بر این، شرکای غربی این اقدامات را تشویق می کنند.

بیانیه حاکی است: بنابر این ما معتقدیم که توافق فوریه 21 (میان مخالفان معترض و رییس جمهوری متواری اوکراین) به عنوان یک پوشش برای ترویج سناریوهای اجباری در اوکراین از طریق بیان حقایق مسلم و بدون هیچ گونه تمایل به تلاش برای اجماع و رسیدن به توافق ملی استفاده می شود.

در بیانیه اضافه شده است: تلاش های انجام گرفته برای درگیر کردن ساختارهای بین المللی مانند دبیرخانه سازمان ملل متحد به منظور توجیه این سیاست، باعث نگرانی های اساسی است.

در بیانیه آمده است: اغتشاشگران خلع سلاح نشده و حاضر به ترک خیابان های شهر نیستند؛ آنها از تخلیه ساختمان های اداری امتناع می ورزند و همچنان به اقدامات خشونت آمیز شان ادامه می دهند.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسبه اضافه شده است: روسیه در تعجب است که چند سیاستمدار اروپایی با عجله برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را در ماه می برنامه ریزی کردند؛ در حالی که مطابق توافق ۲۱ فوریه قرار بود این انتخابات بعد از انجام اصلاحات قانون اساسی برگزار شود.

در بیانیه افزوده شده است: بدیهی است که تمامی نیروهای سیاسی و همه مناطق کشور باید در روند اصلاح قانون اساسی مشارکت داشته باشند و نتایج آن به همه پرسی گذاشته شود.

بیانیه حاکی است: ما اطمینان داریم که باید منافع شرق و جنوب اوکراین و نیز منطقه کریمه و سواستاپول مورد توجه قرار گیرد. ما نگران اقدامات انجام شده توسط مجلس اوکراین در زمینه تصویب قوانین هستیم؛ پارلمان با استناد به مجمع تشخیص مصلحت نظام انقلابی قوانین و مصوباتی را با هدف نقض حقوق انسانی روس ها و دیگر اقلیت های ساکن در اوکراین تصویب می کند.

در بیانیه اضافه شده است: اوکراین سیاست معطوف به سرکوب ناراضیان با توسل به ابزارهای مستبدانه و بعضاً تروریستی را دنبال می کند. ما درخواست هایی مبنی بر ممنوعیت زبان روسی و حذف احزاب و سازمان ها و تعطیل کردن وسایل ارتباط جمعی مخالف می شنویم.

اروپام**518**1504
کد N145180

وبگردی