آفتاب
تنها بازمانده و شاهد واقعه کشتی نفتی نیشومارو ژاپن:

تحریم های آمریکا علیه ایران راه به جایی نمی برد

تحریم های آمریکا علیه ایران راه به جایی نمی برد

آبادان- ایرنا - تنها بازمانده و شاهد واقعه کشتی نفتی نیشومارو ژاپن گفت: تحریم های آمریکا علیه ایران راه به جایی نمی برد زیرا ملت ایران با قدرت در مقابل این تحریم ها مقاومت می کنند.

ˈ رمضان ماه ثانی ˈ روز دوشنبه در جریان بازدید نویسنده ژاپنی کتاب ˈ مردی که به او لقب دزد دریایی داده شد ˈ از اسکله شماره هشت پالایشگاه آبادان در جمع خبرنگاران افزود: اکنون نیز پس از گذشت 60 سال از تحریم نفتی ایران از سوی انگلستان همچنان شاهد تحریم های ناجوانمردانه بر ضد ایران هستیم.

وی به حضور کشتی نفتی ˈ نیشومارو ˈ در آبادان اشاره کرد و اظهار داشت: این کشتی 60 سال قبل با حضور در بندر آبادان موجی از شادی و شعف را در بین مردم این شهر بوجود آورد.

تنها شاهد آبادانی واقعه نیشومارو افزود: من در آن دوران نوجوانی بیش نبودم اما همه این حوادث را به خاطر دارم.

وی گفت: پس از ملی شدن صنعت نفت ایران در دولت مصدق، انگلیسی ها دست به تحریم نفتی ایران زدند و مانع صادرات نفت ایران شدند.

ماه ثانی افزود: این تحریم ها به مدت دو سال طول کشید اما کشتی ژاپنی نیشومارو با ورود به آبادان و خرید نفت از پالایشگاه این شهر این تحریم را شکست.

وی گفت: روزی که این کشتی وارد آبادان شد بعداز ظهر یک روز گرم بود و مردم با شنیدن خبر ورود کشتی ژاپنی برای خرید نفت با شادی به استقبال این کشتی رفتند.

تنها بازمانده و شاهد واقعه نیشومارو افزود: در واقع شادی مردم به دلیل فروش نفت نبود بلکه به خاطر شکسته شدن تحریم های انگلیسی علیه ایران بود.

وی اظهار داشت: ما ملت ایران در برابر تحریم ها و زورگویی های استکبار می ایستیم و در دوران هشت سال دفاع مقدس نشان دادیم که زیر بار ظلم و ستم نمی رویم و از کیان ایران اسلامی دفاع خواهیم کرد.ک/3

7279/7103
کد N145158

وبگردی