آفتاب

دیدار دکتر روحانی و وزیر امورخارجه سنگاپور/ تصمیم دولت توسعه روابط با کشورهای آسیایی است

دیدار دکتر روحانی و وزیر امورخارجه سنگاپور/ تصمیم دولت توسعه روابط با کشورهای آسیایی است

رییس‌جمهوری در دیدارِ وزیر امور خارجه سنگاپور، این کشور را در آسیا حائز اهمیت دانست و گفت: تصمیم دولت تدبیر و امید توسعه روابط با کشورهای آسیایی است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ظرفیت سنگاپور را برای توسعه روابط با ایران مناسب دانست و با اشاره به حضور فعال سنگاپور در «آ.سه.آن» گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند «آ.سه.آن» را به اکو وصل کند.

دکتر روحانی تأکید کرد: روابط ایران و سنگاپور می‌تواند در ابعاد تجاری، بازرگانی، مالی و بانکی فعال شود.

دکتر روحانی در ادامه ارتباطات گردشگری و فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه گردشگری می‌تواند به این همکاری‌ها عمق ببخشد.

رییس‌جمهوری با اشاره به همکاری در عرصه‌های بین‌المللی افزود: ایران و سنگاپور در مجامع بین‌المللی همکاری‌های خوبی برای حمایت از یکدیگر دارند.

وزیر امورخارجه سنگاپور: ما اعتقاد داریم ایران نقش مهمی در آسیا دارد

وزیر امور خارجه سنگاپور نیز در این دیدار ضمن خرسندی از مهمان‌نوازی گرم جمهوری اسلامی ایران از وی و هیأت همراه، روابط دو کشور را دیرینه و نزدیک خواند و گفت: ما همیشه باور داشته‌ایم که ایران قدرتمند و مستقل می‌تواند نقش مهمی در منطقه و آسیا ایفا کند.

کی شانموگام گفت: ما به دنبال راههایی هستیم که تعاملات خود را با ایران توسعه دهیم و یکی از این زمینه‌ها همکاری‌های فرهنگی است. نمایش فرهنگ ایران در سنگاپور می‌تواند پلی برای آشنا شدن شرق آسیا با فرهنگ ایران باشد.

وزیر امور خارجه سنگاپور ایران را از لحاظ تاریخی و تمدنی کهن و دیرینه یاد کرد و گفت: ایران با تاریخی هزارساله قادر است تجربیات و مسائل زیادی را به آسیا ارائه دهد و خیلی‌ها در آسیا علاقمندند با این فرهنگ و زبان آشنا شوند.

 

23503

کد N145040

وبگردی