آفتاب

حماس: سازمان ملل هم حق امتیازدهی درباره "کشور یهود" را ندارد

حماس: سازمان ملل هم حق امتیازدهی درباره "کشور یهود" را ندارد

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر اینکه به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان "کشور یهود" حق بازگشت فلسطینی‌ها را به سرزمین‌شان پایمال می‌کند گفت: نه سازمان ملل، نه اتحادیه عرب و نه محمود عباس حق امتیازدهی در خصوص به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان "کشور یهود" را ندارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، موسی ابومرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان "کشور یهود"، به معنای کوتاه آمدن از حق فلسطینی‌هاست و سازمان ملل، اتحادیه عرب و محمود عباس، رئیس تسکیلات خودگردان فلسطین هیچکدام حق امتیازدهی دراین باره را ندارند چرا که اگر دست به چنین اقدامی بزنند بر ادعاهای اسرائیل در مورد اشغال فلسطین صحه می‌گذارند.

وی در ادامه افزود: محمود عباس اعلام کرده که اگر سازمان ملل اسرائیل را به عنوان "کشور یهود" به رسمیت بشناسد، وی نیز به چنین اقدامی دست خواهد زد. این تحول جدیدی است که با دیدگاه جان کری ، وزیر خارجه آمریکا هماهنگ است چرا که طرح "توافق چارچوبی" کری نیز بر قطعنامه سازمان ملل در خصوص تقسیم فلسطین و تشکیل کشور یهودی و کشوری عربی مبتنی است.

ابومرزوق تاکید کرد: به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان "کشور یهود" موجب عدم تحقق حق بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین خود و از بین رفتن تاریخ و اراضی فلسطین می‌شود و فلسطینی‌ها را تنها به صرف مهمان‌های موقتی بر روی اراضی خود تبدیل می‌کند.

وی عنوان داشت: برخی گروه‌ها گفته‌های عباس را صرف کلماتی سیاسی می‌دانند و برخی قبول این تصمیم را عدم توانایی وی برای رویارویی با سازمان ملل و برخی قبول آن را فرار از دام‌های نتانیاهو برای شکست مذاکرات صلح می‌دانند.

انتهای پیام

کد N145023

وبگردی