آفتاب

باهنر: اقتصاد مقاومتی باید در راس سیاست های کلی قوا قرار گیرد

باهنر: اقتصاد مقاومتی باید در راس سیاست های کلی قوا قرار گیرد

تهران – ایرنا – رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید در راس سیاست های کلی قوا قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمد رضا باهنر روز دوشنبه در همایش روز ملی مهندسین که در محل سالن همایش های بین المللی برج میلاد در حال برگزاری است افزود: اقتصاد مقاومتی باید در راس سیاست های راهبردی جامعه مهندسین نیز قرار گیرد و در این راستا باید از ظرفیت، خلاقیت، نوآوری در این زمینه استفاده کرد.

باهنر اظهار امیدواری کرد با همکاری دولت و مجلس نظامنامه جامع مهندسین فراهم شود.

وی با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب تا کنون با تحریم های ناشی از مشی استکبارستیزی روبرو بوده اظهار داشت: استقامت در این راه منجر به خودباوری، شکوفایی و بالندگی استعدادهای این ملت قهرمان شده است.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: آن روز که استکبار و ایادی آن با تمام توان در مقابل انقلاب اسلامی ایران ، نماد جهانی پیروزی حق بر باطل، به پا خواست غافل از آن بود که تحمیل جنگ، زمینه ساز استعدادهای متخصصان ایرانی خواهد شد.

وی گفت: مهندسین ایرانی در 8 سال دفاع مقدس به تمامی نیازهای فنی و مهندسی جنگ پاسخ دادند و پس از جنگ در عرصه سازندگی و خودکفایی خوش درخشیدند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این افتخارآفرینی فعالان حوزه فنی و مهندسی تا بدانجا پیش رفت که ضمن بومی سازی علوم مهندسی و قطع وابستگی به خارج، جایگاه رفیعی در عرصه بین الملل یافته و با اجرای متحورانه ترین طرح های مهندسی در داخل و خارج از کشور برگ زرینی از اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشته است.

وی تاکید کرد: در راستای پاسداشت جایگاه ملی این قشر پویا و سرنوشت ساز، 5 اسفند در تقویم رسمی کشور به نام روز مهندسی تعیین شده تا فرصتی برای معرفی جایگاه رفیع این حوزه بوجود آید.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: در همین راستا ستادی متشکل از بسیج مهندسین، جامعه اسلامی مهندسین، نظام های قانونی مهندسی و دیگر نهادهای علمی ، تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط تشکیل و انسجام بخشی به تشکل های مزبور را در دستور کار قرار داده است.

ادامه دارد...

سیام**9121**1058
کد N144786

وبگردی