آفتاب

تایید کشته شدن یکی از سرکردگان نزدیک به الظواهری در سوریه

تایید کشته شدن یکی از سرکردگان نزدیک به الظواهری در سوریه

دولت سوریه و گردان تروریستی احرار الشام خبر کشته شدن "ابوخالد السوری" از نزدیکان سرکرده شبکه تروریستی القاعده در سوریه را تایید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ابوخالد السوری" در عملیات تروریستی روز گذشته در سوریه کشته شده است. وی از سرکردگان شورشیان مسلح در سوریه و از دوستان بسیار نزدیک به "ایمن الظواهری" سرکرده کنونی شبکه تروریستی بوده است.

دولت سوریه تایید کرد السوری در حمله تروریستی روز یکشنبه کشته شده است. همچنین شورشیان مسلح سوریه موسوم به احرار الشام از کشته شدن این سرکرده خود خبر دادند. وی سابقه حضور در جنگ افغانستان و عراق را داشته و از تروریست های نزدیک به "اسامه بن لادن" سرکرده پیشین القاعده که در سال 2011 کشته شد، به شمار می رود.

طبق این گزارش در عملیات روز گذشته یک عامل انتحاری که بمب همراه خود را در شهر حلب منفجر کرد، علاوه بر السوری 6 نفر دیگر از وابستگان به گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) کشته شده اند. گفتنی است در ژوئن گذشته الظواهری از السوری به عنوان فرستاده خود به سوریه نام برد. وی وظیفه داشت در مرز عراق و سوریه به فعالیت های تروریستی گروههای وابسته به القاعده شدت بخشد.

کد N144449

وبگردی