آفتاب

الحلقی: اجازه سوء استفاده از مساله کمک‌های انسان‌دوستانه در سوریه را نمی‌دهیم

الحلقی: اجازه سوء استفاده از مساله کمک‌های انسان‌دوستانه در سوریه را نمی‌دهیم

نخست‌وزیر سوریه با تاکید بر اینکه مشکلات سوری‌ها تنها به دست خود آنها و بدون مداخله بیگانگان حل و فصل می‌شود، گفت: ما به هیچ طرفی اجازه نخواهیم داد که از مساله کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه سوء استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وائل الحلقی، نخست‌وزیر سوریه در دیدار با جمعی از اعضای مجمع "لاذقیه یک قلب است" و در واکنش به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه گفت: ما هرگز به هیچ طرفی در جهان اجازه نخواهیم داد که از مساله ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه برای تحقق اهداف خصمانه خود یا سلب حاکمیت ملی از کشور و ملت سوریه سوء‌استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت سوریه خواهان تقویت پایداری سوری‌ها و ارائه کمک‌های بشردوستانه با همکاری جنبش‌های فعال به تمامی شهروندانی است که در معرض حملات گروه‌های تروریستی قرار دارند.

الحلقی همچنین بر اهمیت نقش نهادهای فعال داخلی در ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوری‌ها، تلاش آنها برای تحکیم بافت جامعه سوریه و مصون ساختن آن در مقابل آسیب‌ها و خطرات از جمله خطر وهابیت، ارتباط با شهروندان، دعوت به دوری از خشونت و تقویت همبستگی میان ارتش و ملت برای دفاع از کشور تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت اقدامات انسان دوستانه مجمع "لاذقیه یک قلب است" تاکید کرد که هدف این اقدامات حفظ وحدت ملی است.

الحلقی خاطرنشان کرد: مشکلات سوریه تنها به دست خود سوری‌ها و اراده محکم آنان و بدون مداخله یا توصیه‌های بیگانگان و با همکاری ارتش سوریه حل می‌شود.

انتهای پیام

کد N144404

وبگردی