آفتاب

مقام روس: امان نامه کشورهای غربی به یانوکوویچ هیچ ارزشی ندارد

مقام روس: امان نامه کشورهای غربی به یانوکوویچ هیچ ارزشی ندارد

مسکو- ایرنا- رییس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه اعلام کرد: تضمین امنیتی (امان نامه) که میانجیگران غربی به ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری اوکراین دادند فاقد ارزش است.

به گزارش ایرنا، آلکسی پوشکوف امروز (دوشنبه) در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: تضمین امنیتی که وزیران خارجه آلمان، فرانسه و لهستان به یانوکوویچ دادند هیچ ارزشی ندارد.

وی با انتقاد از رویکرد غرب در مورد یانوکوویچ افزود: یانوکوویچ در صورت دستگیری و محاکمه در دادگاه، در دفاع از خود به تضمین امنیتی غرب به خود اشاره خواهد کرد و آنها نیز وجود چنین تضمینی را انکار خواهند کرد.

وزیران امور خارجه آلمان، لهستان و فرانسه روز جمعه در عقد موافقت نامه حل و فصل بحران اوکراین که توسط ویکتور یانوکوویچ و سران مخالفان امضا شد حضور داشتند.

ویکتور یانکوویچ رییس جمهوری اوکراین روز پنجشنبه هفته گذشته به دنبال تشدید ناآرامی ها در پایتخت این کشور که به کشته شدن بیش از 77 نفر و زخمی شدن بیش از600 نفر منجر شد، بدون اطلاع کی یف را به مقصد خارکف در مجاورت مرزهای روسیه ترک کرد.

به گفته کفیل وزیر کشور اوکراین، یانوکوویچ آخرین بار در منطقه ای در جنوب غربی شبه جزیره کریمه دیده شده است و به همراه شماری از محافظان خود به مقصد نامعلومی حرکت کرده است.

اروپام/2242**518** 1337
کد N144334

وبگردی