آفتاب
در چارچوب کمیسیون اجتماعی انجام می‌شود

بررسی طرح اقتصاد مقاومتی در کارگروه شورای عالی اقتصاد مقاومتی

بررسی طرح اقتصاد مقاومتی در کارگروه شورای عالی اقتصاد مقاومتی

صلاحی از بررسی طرح اقتصاد مقاومتی در کارگروه شورای عالی اقتصاد مقاومتی کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است.

صلاحی از بررسی طرح اقتصاد مقاومتی در کارگروه شورای عالی اقتصاد مقاومتی کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است.

عباس صلاحی نماینده تفرش، آشتیان فراهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری (ایسنا) - منطقه مرکزی، اظهار داشت: جهاد اقتصادی که سرلوحه منویات رهبری در ابتدای سال بود با توجه به شرایط کشور و انتخابات، اجرایی نشد و زیرساخت لازم برای عملیاتی شدن این جهاد فراهم نبود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مسئله‌ای چند فاکتوری است و مهمترین آن اقتصاد جهانی است که اقتصاد کشور را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور باید رویه کاری و مسیرها کاملاً مشخص شود و برنامه‌ریزی بلندمدت صورت گیرد.

صلاحی تصریح کرد: سیاست‌های طرح اقتصاد مقاومتی با ابلاغیه رهبر معظم انقلاب کلید خورده است و در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی مجلس، کارگروهی با عنوان شورای عالی اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است تا طرح را مورد بررسی قرار دهند. در صورت تصویب این طرح در کارگروه، کمیسیون نیز بررسی و تصویب آن را آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه با تصویب طرح و شرح وظایف، این سیاست‌ها عملیاتی خواهد شد، عنوان کرد: البته مشکلاتی هم ممکن است به وجود آید اما، نفس عمل مهم است. با توجه به اینکه ما در کشور شورای عالی امنیت ملی، شورای مبارزه با مفاسد اقتصادی و همچنین شورای عالی اقتصاد داریم ممکن است شورای عالی اقتصاد مقاومتی به نوعی موازی‌کاری باشد به همین جهت باید این طرح به دقت بررسی شود و شرح وظایف آن و دستورالعمل به درستی تعیین شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: طرح اقتصاد مقاومتی باید به صورت پخته درآید و به صورت اصولی و منطقی عملیاتی شود. با این طرح می‌توان نقاط ضعف اقتصاد کشور را تعیین و در جهت رفع این ناتوانی‌ها برآمد و همچنین نقاط قوت را نیز تقویت کرد.

صلاحی اضافه کرد: به دلیل اینکه این طرح جنبه‌های مختلف قضایی و حقوقی و ... را نیز در بر می‌گیرد، صادرات و واردات، نرخ‌گذاری‌ها و امور دیگر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، باید قدرت اجرایی و نظارتی لازم در این حوزه وجود داشته باشد و همچنین بر تقویت تولیدات داخلی نیز تأکید شود.

انتهای پیام

کد N144133

وبگردی