آفتاب
حسین طلا:

دولت با تشکیل یک کارگروه، تداخل در مجموعه حریم پایتخت را مرتفع کند

دولت با تشکیل یک کارگروه، تداخل در مجموعه حریم پایتخت را مرتفع کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ایجاد مدیریت یکپارچه در استان تهران، اظهار کرد: تداخل میان شهرها و شهرستان‌های تهران موجب ایجاد به هم ریختگی در استان شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری استان تهران با اشاره به تداخل‌های به وجود ‌آمده میان مجموعه حریم پایتخت و شهرستان‌های تهران، اظهار کرد:‌ ما از دولت تقاضا داریم که با تشکیل کارگروهی این تداخل‌های به وجود آمده را مرتفع کند.

وی با اشاره به بودجه اختصاص یافته به تهران خاطرنشان کرد:‌یکی از مشکلاتی که ما در مجلس شورای اسلامی همواره با همکارانمان در استان‌های دیگر مواجه هستیم این است که ما به آن‌ها می‌گوییم که شما باید استان تهران را به عنوان استانی که یک ششم جمعیت کشور یعنی 12.5 میلیون نفر جمعیت دارد، حساب کنید.

طلا با بیان این که بسیاری از سرانه‌های استان تهران از سرانه‌های کشوری پایین‌تر است به پیشنهاد استاندار تهران در مورد تخصیص درآمد مازاد استان‌ها به خود استان‌ها اشاره کرد و گفت: چنانچه دولت این انگیزه را به استان‌ها بدهد که هر چه درآمد بیشتری کسب کردند خودشان خرج کنند بسیاری از مشکلات مربوط به استان‌ها همگی برطرف می‌شود.

نماینده مردم تهران در پایان با تاکید بر لزوم وجود مدیریت یکپارچه در استان تهران، اظهار کرد:‌ اکنون به دلیل تداخل میان شهرها و شهرستان‌های استان تهران به هم ریختگی در استان به وجود آمده است و همان طور که تجربیات گذشته نشان داده‌اند در تهران هیچ کسی حاکم نیست و هر کس حرف خود را می‌زند.

انتهای پیام

کد N143954

وبگردی