آفتاب

حکم جلب یانوکوویچ صادر شد

حکم جلب یانوکوویچ صادر شد

تهران- ایرنا- وزیر کشور موقت اوکراین از صدور حکم جلب ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری برکنار شده این کشور خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری بی بی سی انگلیسی، ˈآرسن آواکوفˈ در مطلبی در صفحه فیس بوک خود نوشت: پرونده جنایی علیه یانوکوویچ و دیگر مقامات به دلیل قتل عام غیرنظامیان و معترضان مسالمت آمیز گشوده شده است.

اوکراین 46 میلیون نفری از اواخر نوامبر سال گذشته میلادی (آبان/آذر 1392) به دلیل خودداری یانوکوویچ از امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا، صحنه ناآرامی های گسترده بوده است.

بحران سیاسی در اوکراین از سه شنبه گذشته به دنبال بروز تشدید خشونت در اعتراضات مردمی همچنین افشای خبر فرار یانوکوویچ از روز شنبه هفته جاری به شهر ˈخارکفˈ در شرق این کشور و تلاش نافرجام وی برای خروج از کشور از فرودگاه شهر ˈدونتسکˈ وارد مرحله جدیدی شد.

شدیدترین و خونبارترین درگیری ها از 20 فوریه (اول اسفند ماه) آغاز شد و دو روز ادامه داشت که در جریان آن 82 نفر کشته و نزدیک به 600 تن مجروح شدند.

در پی استعفای ˈولادیمیر ریباکˈ رییس مجلس این کشور، ˈآلکساندر تورچینوفˈ از سران حزب ˈباتکیفشیناˈ به رهبری ˈیولیا تیموشنکوˈ نخست وزیر سابق روز یکشنبه (4 اسفند) با 288 رای به عنوان رییس مجلس به مقام ریاست مجلس و کفالت رییس جمهوری اوکراین انتخاب شد.

اروپام**9157 ** 1064
کد N143935

وبگردی