آفتاب

اخوان المسلمین به السیسی رأی خواهند داد

اخوان المسلمین به السیسی رأی خواهند داد

تسنیم نوشت:

 رئیس جریان مردمی مصر و نامزد احتمالی ریاست جمهوری این کشور، از آمادگی خود برای رقابت با هر نامزدی در انتخابات خبر داد.
به گزارش پایگاه «الوفد»، «حمدین صباحی» با اشاره به آمادگی خود برای رقابت با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرد که نامزدی ارتشبد عبد الفتاح السیسی وزیر دفاع مصر در انتخابات ریاست جمهوری، اطمینانی برای من است زیرا نامزد قوی در انتخابات باعث می‌شود انتخابات بهتر باشد.

صباحی تصریح کرد که اخوان المسلمین هرگز حتی یک رأی هم به من نخواهند داد بلکه اعضای اخوان به السیسی رأی خواهند داد زیرا می‌دانند که ریاست جمهوری صباحی به معنای رسیدن انقلاب به موسسات دولت است.

صباحی همچنین در مصاحبه با شبکه بی بی سی اظهار داشت که مصر یک کشور دموکراتیک و مطیع قانون باقی خواهد ماند و هرگز با هیچ فردی که رأی و نظر خود را به صورت مسالمت‌آمیز بیان می‌کند، مقابله نخواهد شد.

وی از اعضای جماعت اخوان المسلمین خواست تا از حوادثی که رخ داده است، درس عبرت گرفته و از ملت عذرخواهی کنند و به بقیه صفوف ملت بپیوندند و تاکید کرد که هیچ امیدی به رهبران کنونی جماعت اخوان نیست.

صباحی اظهار داشت که حتی در صورت نامزدی السیسی در انتخابات ریاست جمهوری، وی نیز در این انتخابات نامزد خواهد شد و اعلام کرد که از نامزدی السیسی استقبال می‌کند تا رئیس جمهوری که بهترین‌ها را برای مصر محقق می‌کند، انتخاب شود.

وی افزود که السیسی در 30 ژوئن نقش ملی ایفا کرده است و آنچه را که السیسی در سال گذشته بیان کرد بنده از 40 سال قبل آن را بیان کرده‌ام.

52261

کد N143929

وبگردی