آفتاب

سایز ارتش آمریکا به پیش از جنگ جهانی دوم باز می‌گردد

سایز ارتش آمریکا به پیش از جنگ جهانی دوم باز می‌گردد

وزارت دفاع آمریکا قصد دارد با هدف کاهش هزینه‌های دفاعی در مواجهه با ریاضت اقتصادی دولت، ارتش آمریکا را به طور بی‌سابقه‌ای کوچک‌تر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، انتظار می‌رود که چاگ هاگل، وزیر دفاع آمریکا در مواجهه با ریاضت اقتصادی دولت اوباما، کاهش حجم ارتش آمریکا را به کوچکترین میزان آن تا پیش از جنگ جهانی دوم پیشنهاد دهد. این پیشنهاد در پیش‌نویس بودجه 2015 پنتاگون که امروز (دوشنبه) ارائه خواهد شد، مطرح می‌شود.

در این راستا، پنتاگون می‌خواهد در سال‌های آتی تعداد نیروهای ارتش آمریکا را از 540 هزار تن به 440 تا 450 هزار تن کاهش دهد. این میزان، کمترین تعداد ارتش آمریکا تا سال 1940 را نشان می‌دهد. علاوه بر این پنتاگون قصد دارد تا هواپیماهای «تاندربولتز ای 10» را که برای هدف قرار دادن تانک‌های شوروی سابق در اروپای غربی طراحی شده بودند و همچنین هواپیمای شناسایی بلند پرواز «لاکهید یو 2» را از سرویس خارج کند.

بر اساس پیش‌نویس بودجه سال جاری پنتاگون، نیروی دریایی آمریکا اجازه خواهد داشت 11 ناو هواپیمابر خود را حفظ کرده و به دنبال ساخت دو ناوشکن و دو زیردریایی تهاجمی نیز باشد. این در حالی است که جنگنده رادارگریز «اف 35» همچنان در میان برنامه‌های بودجه‌ای پنتاگون قرار دارد.

این بودجه پیشنهادی با توافقی که بین باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و کنگره در ماه دسامبر به دست آمد مطابقت دارد و هزینه‌ای 496 میلیارد دلاری را برای سال مالی 2015 پیش‌بینی می‌کند.

در صورت کوچکتر شدن ارتش آمریکا، توانایی این کشور برای حضور نیروهایش در دیگر کشور کاهش خواهد یافت اما توانایی دفاع از خود، همچنان در سطحی بالا باقی خواهد ماند. هرچند این طرح در کنگره با مخالفت‌هایی رو به رو خواهد شد اما مقامات معتقدند که روسای ستادهای مشترک ارتش از این طرح حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N143849

وبگردی