آفتاب

شاه اردن : بحث وطن جایگزین ، توهمی بیش نیست

شاه اردن : بحث وطن جایگزین ، توهمی بیش نیست

تهران-ایرنا- شاه اردن با تاکید بر اعلام همبستگی کشور اردن با فلسطینی ها گفت : گفت و گوهای سازش درهر مسیری که پیش برود و شرایط منطقه هر طور که باشد ، باید دانست که طرح وطن جایگزین توهمی بیش نیست .

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن ( پترا ) عبدالله دوم روز یکشنبه در دیدار با مقامات ارشد سه قوه قضائیه، مقننه و مجریه و شخصیت های پارلمانی در مورد اردن و فلسطین گفت : اردن ، اردن است و فلسطین نیز فلسطین و چیز دیگری در زمان حاضر و در آینده وجود ندارد .

وی درمورد طرح وطن جایگزین گفت : نخستین بار 15 سال پیش یا کمی بیشتر این بحث مطرح شد .

عبدالله دوم افزود : اردن همواره قادر است از منافع عالی ملی خود دفاع کند و همواره مذاکرات سازش بین فلسطین و اسرائیل را پیگیری می کند .

وی در ادامه خاطر نشان کرد که بحث وطن جایگزین تنها برای تشویش افکار عمومی است .

وی با اشاره به کمک های آمریکا به این کشور طی سفر وی به آمریکا ، ارتباط کمک های اخیر به اردن با موافقت با وطن جایگزین را رد کرد و گفت : اگر کسی حتی 100 میلیارد دلار هم به اردن بدهد و بخواهد منافع اردن را زیر پا بگذاریم ، ما این پیشنهاد وی را نمی پذیریم زیرا این بر آینده ملت و وطنمان تاثیر منفی می گذارد .

صهیونیست ها که اشغالگری آن ها بر کسی پوشیده نیست ، وقاحت را بدانجا رسانده اند که نه تنها حاضر به بازگرداندن سرزمین فلسطینی ها نیستند، بلکه همراه با حامیان خود ، برای دو ملت یکی ـ فلسطینی ها ـ به عنوان ملتی که سرزمینش اشغال شده و دیگری ـ اردن ـ که دارای حکومتی مستقل است، تصمیم گیری می کنند و در پی معرفی «اردن» به عنوان «وطن جایگزین» فلسطینی ها هستند .

خاورم **2041**1586
کد N143804

وبگردی