آفتاب

میزان بیکاری در نوار غزه به 40 درصد رسید

میزان بیکاری در نوار غزه به 40 درصد رسید

تهران - ایرنا - میزان بیکاری در نوار غزه با توجه به محاصره صهیونیستها و بحران اقتصادی به 40 درصد رسیده است.

منابع خبری عربی روز دوشنبه اعلام کردند: بیش از یک و نیم میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه به علت ادامه محاصره این منطقه از سوی ر‍ژیم صهیونیستی با بحران اقتصادی جدی مواجه هستند. یکی از نتایج مستقیم ادامه محاصره غزه و بحران اقتصادی، افزایش میزان بیکاری به 40 درصد است.

رژیم صهیونیستی اجازه ورود کالا به غزه حتی مواد و تجهیزات ساختمانی را نمی دهد. به همین دلیل زندگی صدها هزار فلسطینی در غزه با بحران جدی رو به رو شده است. صدها پروژه ساختمانی در غزه نیمه کاره مانده و منازلی هم که طی دو حمله صهیونیستها در سال های اخیر به غزه تخریب شده به مرحله بازسازی نرسیده است.

در همین حال با توجه به کمبود بسیاری از کالاها در غزه و گران شدن آنها به دلیل بسته شدن تونل های ارتباطی بین غزه و خاک مصر، قدرت خرید مردم غزه هم به شدت تنزل کرده است. از ابتدای محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی، تونل هایی که در دو سوی رفح فلسطینی و رفح مصری حفر شده بود، به مثابه شاهرگ حیاتی برای رسیدن مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی و حتی کالاهای دیگر به غزه تلقی می شد اما بخش اعظم این تونل ها طی ماه های اخیر از سوی نیروهای امنیتی مصر تخریب شد.

دولت مصر می گوید افراد و گروه های مسلح از این تونل ها برای قاچاق سلاح و انسان به شبه جزیره سینا استفاده و امنیت ملی مصر را تهدید می کردند.

از این گذشته، بسیاری از کارگاه ها در غزه به طور کامل بسته شده و بعضی هم میزان تولید خود را به شدت کاهش داده اند زیرا مواد اولیه کافی در اختیار ندارند. همین امر نیز به افزایش تعداد افراد بیکار منجر شده است.

مقام های فلسطینی می گویند حدود 140 هزار فلسطینی ساکن نوار غزه تنها در نیمه دوم سال گذشته میلادی شغل خود را از دست داده اند. این در حالی است که سازمان ملل میزان بیکاری در غزه را 32 درصد تخمین زده است.

خاورم 1491**1586
کد N143803

وبگردی